۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

آیت الله دری نجف آبادی:

واقعه غدیر سرنوشت سازترین رخداد دین اسلام است

 واقعه غدیر سرنوشت سازترین رخداد دین اسلام است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:‌ غدیر یکی از سرنوشت سازترین رخدادهای دین اسلام و تجلی گاه ولایت و رهبری است که بازتاب گسترده ای در تارخ اسلام دارد. ‌

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در همایش ملی تحلیل و بازخوانی خطبه غدیر در مجتمع آفتاب اراک ضمن تشکر و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت:‌ دو نسخه برای اداره جوامع بشری وجود دارد که یکی را انسان ها می پیچند مثل جنگ ها،‌ تشکیل سازمان ها و کنگره ها و نقش آفرینی چشمگیری هم ندارند و نسخه دیگر را خداوند مقدر کرده که همه اتفاق ها حول آن اداره می شود.

وی با بیان اینکه پیامبران برای احیا اخلاق در جامعه مبعوث شده اند افزود:‌ افق هایی در زندگی وجود دارد که با چشم سر و ظاهری قابل مشاهده نیست بلکه با چشم بصیرت و جان برای کمال واقعی انسان ها دیده می شوند.

خطبه غدیر یکی از بزرگترین و برجسته ترین خطابه های رسول اکرم(ص) است

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد:‌ غدیر شاخص های رسیدن به طراز کمال و معنویت را در زندگی اجتماعی،‌ سیاسی، تمدن، بین الملل، روابط دوستی و حقوق انسان ها مشخص می کند و این مکتب سازنده ترین و الهی ترین و عدالت خواه ترین مکتب است که تا قیام قیامت برای انسان پیام دارد.

امام جمعه اراک گفت:‌خطبه غدیر یکی از بزرگترین و برجسته ترین خطابه های رسول اکرم(ص) است که از اهمیت ویژه ای برای مسلمانان به ویژه محبان حضرت علی(ع) برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروزه بالاترین نیاز جامعه اسلامی وحدت برادری و دوری از اختلاف میان مسلمانان است تصریح کرد:‌ افراد جامعه اسلامی باید با تامل در مسئله غدیر به سر منزل هدایت و رستگاری دست یابند.

لازم به ذکر است، تقریب مذاهب اسلامی، تبیین نظام سیاسی اسلام، تحکیم وحدت اسلامی، بیداری جهان اسلام، بصیرت زایی و بصیرت افزایی امت اسلام، شناسایی موانع تحقق اهداف غدیر، دلالت خطبه غدیر بر ضرورت ولایت فقیه، اعتبار سنجی سند خطبه غدیر، تحلیل خطبه غدیراز نظر تشیع و اهل سنت، بررسی واژه ولایت در خطبه غدیر،‌ نقد شبهات عصر حاضر درباره غدیر، بررسی ادبی و محتوایی خطبه غدیر و غدیر در آئینه تحقیقات مستشرقین از دیگرمحورهای همایش است.

گفتنی است، آیت الله اراکی دبیر مجع جهانی تقریب مذاهب امروز صبح در افتتاحیه این همایش سخنرانی کرد و حجت الاسلام رئیسی، معاون قوه قضاییه نیز امروز عصر در مراسم اختتامیه سخنرانی می کند.

‌ این همایش به همت بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی و همکاری دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، اراک، ‌علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی برگزار شد.

کد خبر 2161293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha