۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷

آیت الله دری نجف آبادی:

تدبیر و حمایت رهبری بزرگترین پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران است

تدبیر و حمایت رهبری بزرگترین پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه تدبیر و حمایت رهبری بزرگترین پشتوانه تیم مذاکره کننده ایران است گفت: ملت ایران هم در چارچوب همین رهنمودها پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای است.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز اراک افزود: آمریکا از آغاز انقلاب تاکنون بزرگترین ضربه را از تدابیر ولایی ولایت فقیه و اندیشه و آرمانهای انقلاب اسلامی ایران خورده است و همین امر سبب مخالفت با این انقلاب شده است.

وی پشتیبانی رهبری را از تیم مذاکرات هسته ای را از دیگر اندیشه های بلندنظرانه مقام معظم رهبری در این برهه دانست و اظهارداشت: پرونده سیاه آمریکا در قبال ایران گاهی با انگلیس و فرانسه گره می خورد و همه می دانند که آنها هیچگاه در جهت منافع ملت های منطقه اقدامی نکرده و تنها وعده هایی داده اند که به هیچوجه عملی نشدند.

خاموش کردن شعله های بیداری اسلامی

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه انها همیشه به دنبال راهی برای خاموش کردن شعله های بیداری اسلامی هستند گفت: امروز نقشه شوم دشمن جداکردن حلقه سه گانه  حماس و مقاومت، سوریه و ایران از یکدیگر است چرا که سوریه حلقه ارتباطی ایران ، حزب الله لبنان و سوریه خواب و آرامش را از سردمداران اسرائیل گرفته است.

وی به سخنان برخی افراط گرایان اشاره و تصریح کرد: در جبهه داخلی با حفظ یکپارچگی و وحدت نباید گذاشت گروهی افراد افراطی حرف های سبک زده و مذاکره کنندگان را سازشگر بنامند زیرا مذاکره کنندگان در خطوطی که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند حرکت  کرده و ملت هم از آنها پشتیبانی می کند.

امام جمعه اراک ادامه داد: مردم ایران اهل معامله برد برد و نرمش قهرمانانه هستند اما سازش با جنایت کاران و صهیونیست ها تکفیری ها نمی پزیرند و پرونده، فقط پرونده هسته ای است.

الگوی نزولی رشد جمعیت استان مرکزی

دری نجف آبادی تصریح کرد: ملت ما به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بیدار بوده و فریب آمریکا و دروغ هایش را نمی خورد زیرا که کشور ظرفیت های فراوانی دارد و باید همه تلاش کنیم تا از همه آنها بهره ببریم.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با ابزار نگرانی از الگوی نزولی رشد جمعیت استان مرکزی بیان کرد: مردم استان مرکزی باید به بیانات مقام معظم رهبری لبیک گویند و به سمت ازدواج تا با افزایش جمعیت اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران را در همه زمینه ها فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تکثیر خانواده و دستیابی به جمعیت 150 میلیون نفری برای کشور را مورد تاکید قرار داده است ادامه داد: حرکت به سمت پیری، نبود نیروی مولد و رسیدن جمعیت به نقطه سربه سر از دغدغه های جدی امروز جامعه هستند.

بالا رفتن سن ازدواج و کوتاه شدن سن باروری

وی با بین اینکه یکی از مشکلات مهم اجتماعی استان مرکزی بالا رفتن سن ازدواج و کوتاه شدن سن باروری است ادامه داد: خانواده های با کاهش تجملات قناعت، صرفه جویی و ساده زیستی زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کنند و موجب کاهش سن ازدواج در آنان شوند.

وی با اشاره به ضرورت رشد جمعیت افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید زاد و ولد بیشتر شود و به جمعیت 100 تا 150 میلیونی برسیم اما زاد و لد در استان صفر است و رشد جمعیت نداریم و جمعیت کشور در حال پیر شدن است و جمعیت جوانی که باید جایگزین شود نداریم و تبعات کم شدن زاد و ولد و پیری جمعیت بالارفتن سن ازدواج است که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

دری نجف آبادی تصریح کرد: بالارفتن سن ازدواج سبب انجام کارهای خلاف شرع و بی اخلاقی ها در جامعه است.

حفظ حرمت محرم و صفر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حفظ حرمت محرم و صفر و توجه به این ماهها یاد آور شد: مردم ایران همواره عاشق و دلداده عاشورا و سیدالشهدا(ع) بوده و هستند و انقلاب اسلامی نیز ادامه مسیر نهضت کربلا است و این چراغ فروزان تا قیامت روشن خواهد ماند.

وی ادامه داد: با برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عاشورا و تاسوعا باید به مستکبران و صهیونیست ها این پیام را بدهیم که ما عشق فضائل حسینی پشت سر و زیر سایه ولی عصر (عج) و نائب بر حقش امام خامنه ای هستیم.

آیت الله دری نجف آبادی اظهارداشت: دشمن با مقاومت مخالف است و جوهر انقلاب اسلامی مقاومت پایداری و پای‌مردی بوده که اصل این گوهر با عظمت را مدیون عاشورا وکربلا و امام حسین(ع) بوده است.

کد خبر 2171775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha