بازیگر نقش خانم سپید در برنامه "ساده مثل نامه" معتقدست این شخصیت از دل دنیای شلوغ، پر سر و صدا و رنگارنگ برنامه‌های کودک بیرون آمده تا آرامش را برای بچه‌ها به ارمغان بیاورد.

افتخارسادات سعیدی بازیگر نقش "خانم سپید" در مجموعه تلویزیونی "ساده مثل نامه" در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: این مجموعه که با هدف ارایه آموزش مهارت‌های زندگی و آشنا كردن كودكان و خردسالان با مفاهیم پستی تولید می‌شود، روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

وی افزود: نقش من "خانم سپید" مجری بازیگر بسیار صبور و مهربان است و نقش نخ تسبیح را در این مجموعه ایفا می‌کند. او  راوی و حلقه اتصال اتفاقات متفاوت قصه است و با متانت خود همه کاراکترها را به آرامش دعوت می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه "خانم سپید" حاصل خلاقیت و وسواس و حساسیت بسیار گروه نویسندگان این مجموعه است، اظهار کرد: خانم سپید کنایه از پاکی دارد، او از دل دنیای شلوغ، پر سر و صدا و رنگارنگ برنامه‌های کودک بیرون آمده تا آرامش را برای بچه‌ها به ارمغان بیاورد.

نویسنده برنامه‌های "تی تی و بچه خرسی" و "چرخ و فلك" افزود: 6 سال است که در حوزه برنامه‌سازی کودک فعالیت می‌کنم، بسیار برای این گروه سنی نوشته‌ام و همواره تلاشم این بوده که شناختم را نسبت به این گروه مخاطب تکمیل کنم. "ساده مثل نامه" نخستین تجربه بازیگری من است اما با اتکا به داشته‌های قدیمی‌تر تصور می‌کنم توانسته‌ام از پس نقش برآیم و امیدوارم بچه‌ها نیز "خانم سپید" را دوست داشته باشند.

وی با بیان اینکه این برنامه از سه آیتم مختلف تشكیل می‌شود، یادآور شد:‌ در این مجموعه خانواده‌ای چهار نفره به نام مادری، پدری، دختری و پسری به دلیل رفتار نادرست با یكدیگر به داخل كتابی تبعید شده‌اند. این خانواده در كتاب با ماجراهای متفاوتی روبرو می‌شوند كه به آنها می‌آموزد با یكدیگر درست رفتار كنند.

مجموعه 90 قسمتی "ساده مثل نامه" با هدف معرفی شركت پست و آشنایی كودكان به عنوان آینده‌سازان فردا با خدمات این اداره در حال تولید است و طی آن ‌۶ بازیگر و ۷ عروسك درباره موضوعاتی مثل نامه، صندوق پست، پست الكترونیك و ... با مخاطبان ۵ تا ۱۴ سال صحبت خواهند كرد.

این مجموعه نمایشی عروسكی به کارگردانی و تهیه کنندگی پرستو شاه محمدی مراحل پایانی تولید را در تهران پشت سر می‌گذارد و به زودی برای پخش از شبکه دو آماده خواهد شد.