باشگاه ثامن الحجج سبزوار با طرح پیشنهاد تازه ای مبنی بر حمایت از کشتی اعلام کرد توان به خدمت گرفتن یکی از ملی پوشان را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اینکه حوزه مدیریت تیم های ملی کشتی با توجه به برنامه های جامع خود اعلام کرد ملی پوشان کشتی حق حضور در رقابتهای لیگ را ندارند و باید تمام توان خود را برای خدمت به تیم ملی بگذارند، برخی ابهامات در خصوص تامین مالی ملی پوشان بوجود آمد.

طبیعتا رقابتهای لیگ برتر تنها منبع درآمد کشتی گیران ملی پوش محسوب می شود و منع حضور در این عرصه می توانست باعث نوعی تنش و حاشیه در بین ملی پوشان کشتی شود. هر چند فدراسیون کشتی اعلام کرد که با رایزنی و جلب نظر برخی اسپانسرهای مالی می توان همان مبلغ دریافتی از لیگ را به ملی پوشان داد، اما تا به امروز و در آستانه آغاز لیگ برتر چنین اتفاقی رخ نداده است.

حتی برخی شایعات حکایت از آن دارد که ممکن است ملی پوشان آزادکار طی روزهای آتی در قالب یک یا دو تیم لیگ برتری قرار گیرند تا این مشکل مالی بدین طریق حل و فصل شود، اما بروز چنین اتفاقاتی با انتقاد و حواشی شدیدی از سوی تیم های مدعی لیگ برتر همراه خواهد بود.

در همین راستا محسن کاوه سرمربی تیم کشتی ثامن الحجج سبزوار در گفتگو با خبرنگار مهر به نمایندگی از این باشگاه اعلام کرده می تواند یکی از ملی پوشان را تحت پوشش و حمایت مالی قرار داده تا با این تصمیم، هم به قانون و اساسنامه لیگ احترام گذاشته شود و هم ملی پوشان کشتی از نظر مالی تامین شوند.

به گفته محسن کاوه ، ملی پوشان تحت پوشش باشگاه های مختلف فقط می توانند در اردوهای تیم ملی حضور یابند و بدین طریق حق حضور در لیگ را نخواهند داشت.

وی در خاتمه با ارائه این پیشنهاد به تمامی باشگاه های شرکت کننده در رقابتهای لیگ برتر اعلام کرد برای حمایت از مربیان و کشتی گیران تیم ملی یکی از ملی پوشان را به عضویت خود در آوردند تا ضمن احترام به تصمیم حوزه فنی تیم های ملی، دغدغه های مالی گوش شکسته های ملی پوش هم خاتمه یابد.