دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان با تشریح برنامه های 13 آبان گفت: شعار مرگ بر آمریکا به صورت جدی از سوی دانش آموزان گفته می شود و این شعار نشان دهنده روحیه استکبارستیزی و مبارزه جوانان و نوجوانان با ظلم های بیگانگان به ویژه آمریکاست.

حامد علامتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مراسم 13 آبان امسال باشکوه تر از سال های گذشته با حضور گسترده دانش آموزان برگزار می شود و برنامه های ما در مدارس متوسطه اول و دوم برای دانش آموزان اجرا می شود.

وی افزود: نشستهای مختلف سیاسی با موضوع تقابل هویتی آمریکا با ایران از هشتم آبان ماه در مدارس شروع شده است و تا 13 آبان ادامه دارد. همچنین آذین بندی مدارس، تولید و توزیع فلاش کارتهای با موضوع "چرا شعار مرگ برآمریکا گفته می شود" و توزیع نسخه به روز شده بازی رایانه ای انرژی هسته در میان دانش آموزان از جمله برنامه های ماست.

علامتی با بیان اینکه در حاشیه مراسم 13 آبان، مسابقه و نمایشگاههای خیابانی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 13  آبان سه ماهیت مهم سالروز تبعید امام در سال 43، کشتار دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 را در خود جای داده و به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز هر ساله در ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تقدیم 36 هزار دانش آموز در طول 34 ساله انقلاب نشان از اهمیت مبارزه با استکبار و عوامل آن دارد، تصریح کرد: امسال حضور دانش‌آموزان پررنگ‌تر از سال‌های قبل خواهد بود و در راهپیمایی روز 13 آبان با شعار "مرگ بر آمریکا" حضور فعالی داشته و تعدادی از دانش آموزان نیز با سربندهای «مرگ بر آمریکا» و «هیهات من‌الذله» در مراسم روز 13 آبان شرکت کرده و شعار سر می دهند.