بجنورد - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم، مراسم عزاداري شهادت سرور و سالار شهيدان؛ امام حسين(ع) در 43 بقعه متبركه شاخص اين استان برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: در دهه نخست ماه محرم امسال، مراسم‌هاي عزاداري شهادت امام حسين(ع) در 43 امامزاده شاخص شهرستان‌هاي مختلف خراسان شمالي برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: در اين ايام هيئت‌هاي سينه‌زني و زنجيرزني در امامزاده هاي مزبور حضور خواهند يافت و علاو‌بر اين، برنامه‌هاي مداحي و سخنراني نيز در اين اماكن متبرك برگزار مي شود.

به گفته حجت الاسلام صفري براي برگزاري مراسم‌هاي عزاداري سيدالشهدا(ع)، در ماه محرم امسال 70 مبلغ و روحاني به امامزاده ها و نيز روستاهاي محروم خراسان شمالي اعزام مي شوند.

وي با اشاره به اين كه اين روحانيان از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اعزام مي‌شوند، يادآور شد: علاوه بر اين تعداد، اداره كل تبليغات اسلامي استان نيز در اين ايام به مساجد روستاها و شهرهاي خراسان شمالي روحاني اعزام مي كند.

حجت الاسلام صفري عنوان كرد: از شمار 70 روحاني اعزامي از سوي اوقاف و امور خيريه استان، 60 نفر از آنها از قم به اين استان اعزام مي‌شوند و 10 روحاني نيز بومي هستند.

وي در ادامه برگزاري نشست هاي بصيرت عاشورايي، مداحي، سخنراني، اقامه نماز جماعت، برپايي خيمه‌هاي معرفت و ايستگاه‌هاي كودك نوجوان، پاسخگويي به سؤالات شرعي و ... را از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در امامزاده‌هاي شاخص استان برشمرد.

به گفته حجت الاسلام صفري برنامه‌هاي مذكور در روزهاي تاسوعا و عاشورا با دعوت از مداحان و سخنرانان اين استان و حضور مردم و هيئت هاي مذهبي به صورت ويژه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان خراسان شمالي 154 بقعه متبركه ثبت شده وجود دارد.