۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

همزمان با ماه محرم/

عزاداري سيدالشهدا(ع) در 43 امامزاده خراسان شمالي برگزار مي‌شود

عزاداري سيدالشهدا(ع) در 43 امامزاده خراسان شمالي برگزار مي‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم، مراسم عزاداري شهادت سرور و سالار شهيدان؛ امام حسين(ع) در 43 بقعه متبركه شاخص اين استان برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: در دهه نخست ماه محرم امسال، مراسم‌هاي عزاداري شهادت امام حسين(ع) در 43 امامزاده شاخص شهرستان‌هاي مختلف خراسان شمالي برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: در اين ايام هيئت‌هاي سينه‌زني و زنجيرزني در امامزاده هاي مزبور حضور خواهند يافت و علاو‌بر اين، برنامه‌هاي مداحي و سخنراني نيز در اين اماكن متبرك برگزار مي شود.

به گفته حجت الاسلام صفري براي برگزاري مراسم‌هاي عزاداري سيدالشهدا(ع)، در ماه محرم امسال 70 مبلغ و روحاني به امامزاده ها و نيز روستاهاي محروم خراسان شمالي اعزام مي شوند.

وي با اشاره به اين كه اين روحانيان از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اعزام مي‌شوند، يادآور شد: علاوه بر اين تعداد، اداره كل تبليغات اسلامي استان نيز در اين ايام به مساجد روستاها و شهرهاي خراسان شمالي روحاني اعزام مي كند.

حجت الاسلام صفري عنوان كرد: از شمار 70 روحاني اعزامي از سوي اوقاف و امور خيريه استان، 60 نفر از آنها از قم به اين استان اعزام مي‌شوند و 10 روحاني نيز بومي هستند.

وي در ادامه برگزاري نشست هاي بصيرت عاشورايي، مداحي، سخنراني، اقامه نماز جماعت، برپايي خيمه‌هاي معرفت و ايستگاه‌هاي كودك نوجوان، پاسخگويي به سؤالات شرعي و ... را از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در امامزاده‌هاي شاخص استان برشمرد.

به گفته حجت الاسلام صفري برنامه‌هاي مذكور در روزهاي تاسوعا و عاشورا با دعوت از مداحان و سخنرانان اين استان و حضور مردم و هيئت هاي مذهبي به صورت ويژه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان خراسان شمالي 154 بقعه متبركه ثبت شده وجود دارد.

کد خبر 2169650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha