سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ضمن تشریح عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان اعزامی به پروتور جهانی لهستان از برخی انتقادها نسبت به نتایج به دست آمده دراین مسابقات ابراز گله مندی کرد و گفت: هر که از راه رسیده کارشناس شده و در مورد همه مسائل نظر می‌دهد. اصلا نمی‌دانم در مورد این مسابقات دلیل این همه انتقاد و شلوغ‌کاری چیست در حالیکه عملکرد بازیکنان بد نبود.

احمد جعفری‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مسابقات تنیس روی میز پروتور جهانی لهستان در سطح خیلی بالایی برگزار شد، اظهار داشت: نتایجی که بازیکنان ایران در این مسابقات به دست آوردند با توجه به سطح بازی‌ها و شرایط خود بازیکنان خیلی بد نبود اما نمی‌دانم این همه انتقادی که شده برای چیست.

وی با اشاره به عملکرد سروش امیرنیا ادامه داد: شاید وی ضعیف‎ترین بازیکن ما در ترکیب اعزامی بود اما هر چه از مسابقات پیش می‌رفت او به مراتب بهتر کار می‌کرد طوریکه در رده سنی امیدها خیلی خوب نبود اما در رده سنی بزرگسالان خیلی بهتر کار کرد و حتی توانست با بازیکن سنگالی که رنکینگ خیلی بالایی هم داشت رقابت میلیمتری داشته باشد. در کل امیری‌نیا سیر صعودی عجیبی داشت و این نشان می‌دهد این بازیکن برای بهتر شدن به زمان نیاز دارد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در مورد عملکرد حمید رضا طاهرخانی در پروتور لهستان نیز یادآور شد: به خاطر دیدارهای همزمان من هنگام دیدارهای طاهرخانی، کنار نیما بودم اما عملکرد او را هم زیر نظر داشتم. طاهرخانی در این مسابقات به بازیکن سنگاپوری 4 بر 2 باخت که رنکینگ خیلی بالاتری از خودش داشت بعد هم 4 بر صفر مغلوب بازیکن چین‌تایپه شد اما با امتیازات خیلی نزدیک، در کل عملکرد طاهرخانی برایم قابل قبول بود.

این مربی تنیس روی میز با یادآوری اینکه نیما عالمیان در رده سنی امیدها مرحله مقدماتی را با کسب عنوان نخست در گروه خود پشت سر گذاشت و وارد مرحله حذفی شد، خاطر نشان کرد: نیما در این مرحله مغلوب بازیکنی از آلمان شد که جزو ترکیب تیم ملی کشورش است. در واقع نیما به سید یک مسابقات باخت و این چیزی از ارزش کاری او کم نمی‌کند.

جعفری‌پور با یادآوری اینکه نوشاد عالمیان هم که از دیدارهای مقدماتی معاف بود در نخستین دیدار مغلوب بازیکنی از انگلیس شد و از دور مسابقات کنار رفت، یادآور شد: درست است که بازیکن انگلیسی رنکینگ پایین‌تری از نوشاد داشت اما به نظر من رنکینگ او واقعی نبود! چون همین بازیکن بعد از شکست دادن نوشاد توانست بازیکنی از آلمان را که رنکینگ خیلی بالاتری از خودش داشت، شکست دهد. البته اطمینان دارم این شکست در آلمان فاجعه محسوب نمی‌شود اما نمی‎‌دانم چرا در ایران چنین نتایجی فاجعه آور می‌شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه گفتگو با مهر از دور بودن مسافت هتل تا سالن مسابقات لهستان انتقاد کرد و گفت: این فاصله یک ساعت بود، خود من هر روز 6:30 صبح می‌رفتم و 11 شب بر می‌گشتم حتی یک روز هم در هتل ناهار نخوردم ضمن اینکه سالن تمرینات هم خیلی شلوغ بود. بازیکنان در این شرایط دیدارهای‌شان را برگزار کردند و نسبت به سطح مسابقات هم عملکرد بدی نداشتند اما نمی‌دانم چرا این همه انتقاد شده است.

وی افزود: در این مورد از رسانه‌ها هم انتقاد دارم، آنها باید با افرادی که مورد تایید جامعه تنیس روی میز هستند و در این رشته دستی به آتش داشته‌اند، گفتگو کنند نه آنها که دور از گود بودند. هستند افرادی که استاد من هستند و صحبت های آنها برای من درس است اما در این مدت کسانی در مورد تیم ملی و نتایج آن اظهارنظر کرده‌اند که من خیلی کم اسم‌شان را شنیده‌ام.  اصلا نمی‌دانم این همه شلوغ کاری برای چیست، هر که از راه رسیده کارشناس شده.

جعفری‌پور تاکید کرد: در کل بازیکنان تنیس روی میز ایران برای حرفه‌ای بودن و حرفه‌‎ای تمرین کردن فقط 15 تا 20 درصد از شرایط لازم را دارند در حالیکه بازیکنان دیگر کشورها از این حیث در موقعیتی کاملا برتر قرار دارند. بازیکنان ما واقعا از برخی شرایط و امکانات محروم هستند.

وی با تاکید بر اینکه فقط آنچه را که حقیقت دارد می‌گوید، گفت: بیان کردن این صحبت‌ها به خاطر همکاری من با فدراسیون نیست، اصلا من به فدراسیون نیازی ندارم این فدراسیون است که به من نیاز دارد! اما واقعیت این است زمانی که مسئولان فدراسیون درانجام برنامه ریزی و تدارکات کاملا خوب عمل می‌کنند هیچ تشکری نمی‌شنویم اما همین که دست فدراسیون بسته می‌شود انتقادها شروع می‌شود.

"دلیل لغو حضور تیم ملی در پروتور آلمان چه بود"؟، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش مهر گفت: پروتور آلمان سطح خیلی بالایی دارد و در رنکینگ بازیکنان هم تاثیرگذار خواهد بود، به همین دلیل و با در نظر گرفتن شکست بازیکنان در این مسابقات و افت رنکینگ‌شان، تصمیم گرفتم فقط نوشاد را به آلمان اعزام کنم که او هم خیلی سر حال نبود به همین دلیل به فدراسیون پیشنهاد لغو این سفر را دادم که مسئولان هم با در نظر گرفتن مسائل مالی با آن موافقت کردند.

احمد جعفری‌پور تاکید کرد: در کل یکی از برنامه‌هایم این است که بازیکنان در پروتورهایی که سطح خیلی بالایی ندارند شرکت کنند تا به این واسطه و با بردهایی که در آن کسب می‌کنند به رنکینگ بالاتری برسند.