مشهد - خبرگزاري مهر: شهردار مشهد از متوليان فرهنگي خواست تا با توليد و عرضه توليدات فاخر كودكان و نوجوانان ايراني را از استفاده از توليدات مسموم در فضاي مجازي باز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، صولت مرتضوي در مراسم گراميداشت مقام فعالان كتاب خراسان رضوي در هفته كتاب در تالار نور مشهد با اشاره به رشد استفاده از اينترنت در شهرها  عنوان كرد: نسل آينده با ارائه توليدات فاخر فرهنگي توسط آموزش و پرورش، دانشگاه و وزارت ارشاد نسل كتابخوان‌تري خواهد بود.

وي افزود: در آموزه‌هاي ديني به علم آموزي سفارش شده  و دانش اندورزي از منظر اسلام تكليف واجب است.

مرتضوي بيان كرد: اقوامي به جايگاه هاي برتر مي رسند و به دروازه هاي تمدن و پيشرفت راه مي يابند كه جهاد عالمانه داشته باشند.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري تاكيد كرد: ايشان ازسطح و ميزان مطالعه رضايت نداشتند و اين عدم رضايت به اين دليل است كه اساسا اين ميزان با مطالعه با هدف گذاري كشور براي رسيدن به قله هاي مرتفع علم و دانش همخواني ندارد.

شهردار مشهد با بيان اينكه طلب علم فريضه اي واجب براي هرمسلمان  است؛ گفت: همه بايد در راستاي افزايش ظرفيت هاي كتاب و كتابخواني تلاش كنيم.

وي تاكيد كرد: در افق چشم انداز از نظرعلمي و فن آوري هاي نوين، پيشرفت‌هاي صنعتي و علم نانو بايد سرآمد در منطقه باشيم  كه  اين مهم تحقق نمي يابد مگر با مسلح شدن به دانش  و اينكه از گذر گاه كتابخواني عبور كنيم.

شهردار مشهد با استقبال از توسعه ايستگاه‌هاي مطالعه در فضاهاي شهري اعلام كرد: شهرداري آمادگي لازم براي ترويج فرهنگ كتابخواني در قطار شهري، اتوبوس‌ها و فرهنگسراها را دارد.