۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۶

شمقدری مطرح کرد:

کتابخانه پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی پایتخت معنوی ایران شود

کتابخانه پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی پایتخت معنوی ایران شود

مشهد- خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه پیوست فرهنگی همه پروژه‌های عمرانی در مشهد باشد.

امرالله شمقدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهمترین فعالیت این اداره کل با نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه این بود که کتابخانه را به متن جامعه بردیم و توانستیم اهمیت آن را در میان اهالی فرهیخته استان مطرح کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: شاخص‌های خراسان رضوی را شفاف کردیم و سعی شد تا باور را در میان مردم و آحاد جامعه تقویت کنیم.

کتابخانه باید پیوست فرهنگی در جامعه باشد

شمقدری با تاکید بر اینکه کتابخانه قلب تپنده اجتماع است و باید پیوست فرهنگی در جامعه باشد افزود: باید در میان نخبگان جامعه گفتمان‌سازی ایجاد شده و این مسئله برای همه مسئولان و فرهیختگان مطرح باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: تاسیس و ساخت کتابخانه و ترویج کتابخوانی باید در افکار عمومی نیز مهم ترین موضوع تلقی شود.

شهروندان کتابداران ایستگاه های مطالعه هستند

وی تاکید کرد: یکی از نمادهای توسعه و ترویج کتابخوانی دراستان  ایجاد سازه‌های مطالعه کتاب در محل‌های تردد و حضور شهروندان و ادارات و سازمان‌ها است که مردم خود کتابدار این ایستگاه ها هستند.

شمقدری همچنین به تهیه شناسنامه برای کتابخانه‌ای عمومی استان اشاره کرد و بیان کرد: تهیه شناسنامه کمک کرد تا در زمینه اطلاعات کتابخانه‌های استان مستند باشیم.

وی از تحقق پیدا نکردن انتظارات از مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی استان در جهت رشد و توسعه کتابخوانی ابراز تاسف کرد و گفت: توسعه و ترویج این فرهنگ فعالیت همگانی را می طلبد که اگر همه باهم در این مسیر گام بردارند می توان حرکتی رو به جلو و رشدی قابل توجه داشت.
 

کد خبر 2197946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha