دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب از آغاز داوری 400 اثر كه به ششمین جشنواره داستان انقلاب ارسال شده است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فتاحی دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب با بیان این كه نزدیك به 400 اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری داستان انقلاب ارسال شده است، گفت: از این 400 اثر، 260 اثر به داستان كوتاه بزرگسال و 40 رمان بزرگسال اختصاص دارد.

وی افزود: همچنین 100 اثر كودك و نوجوان به دستمان رسیده است كه از این 100 اثر 80 داستان كوتاه و 20 اثر بلند و رمان بوده است.

فتاحی با اشاره به این كه تا به حال داوری اولیه 170 اثر به اتمام رسیده است، عنوان كرد: باقی آثار نیز توسط داوران بررسی می شود و از 15 آذر به بعد داوری نهایی آثار به صورت رسمی انجام می شود.

دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب درباره داوری این آثار نیز گفت: داوران بخش نهایی انتخاب شده اند و مانند دوره های گذشته این جشنواره طی مراسمی در بهمن ماه در هر بخش نفرات اول تا سوم و تقدیری اعلام و معرفی می شوند.

این نویسنده و مدرس داستان نویسی گفت: در انتخاب داوران سعی كرده‌ایم كارشناسان خبره و با تجربه‌ای باشند و داورانی كه برای ششمین دوره جشنواره انتخاب كردیم در جشنواره‌ها و جایزه‌های ادبی دیگر نیز داوری كرده‌اند. همچنین سعی كرده‌ایم تنوع سلیقه را در انتخاب داوران در نظر بگیریم تا داوری آثار همه جانبه و دقیق تر صورت بگیرد.