۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳

دبیر جشنواره خواستار شد:

برگزیدگان جشنواره داستان انقلاب به صورت فصلی گرد‌هم جمع شوند

برگزیدگان جشنواره داستان انقلاب به صورت فصلی گرد‌هم جمع شوند

دبیر هنری جشنواره داستان انقلاب گفت: می‌توان با جمع كردن برگزیدگان این چند دوره جشنواره در هر ماه و هر فصل و حمایت از آنها و چاپ و توزیع آثارشان به پیشرفت و تاثیرگذاری جشنواره كمك كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فتاحی دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب با بیان این كه بیشتر برنامه‌ریزی‌ها و كارهای این دوره جشنواره پیش از دبیری‌اش انجام شده بود، اظهار كرد: فراخوان جشنواره داده شده و تعدادی از آثار رسیده است و تا 15 مهر ماه مهلت ارسال آثار به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: من به دلیل فوت مرحوم امیرحسین فردی و تغییر مدیریت مركز آفرینش های ادبی، برای دبیری این دوره جشنواره انتخاب شدم.

این نویسنده و مدرس داستان نویسی گفت: در روال كلی جشنواره داستان انقلاب نمی‌توانیم تغییری ایجاد كنیم اما ممكن است در داوری‌ها و اجرا به صورت جزئی تغییراتی ایجاد شود، اهداف جشنواره مانند دوره‌های گذشته است و امیدواریم مدیران حوزه هنری هم كمك كنند تا بتوانیم در اجرا ضعیف تر از سال های گذشته نباشیم.

وی تاكید كرد: نگرانی برای برگزاری جشنواره ندارم چرا كه اجرای كار بر عهده حوزه هنری است و من تنها مسوول هنری جشنواره هستم و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری اجرای كار را بر عهده دارد.

فتاحی با بیان این كه جشنواره داستان انقلاب ظرفیتی است كه خیلی بیشتر از این می‌شود از آن استفاده كرد، اظهار كرد: 6 سال از برگزاری جشنواره انقلاب می‌گذرد و اگر این 6 سال را بررسی كنیم قائدتا باید هم از نظر كمی و هم از نظر كیفی شاهد پیشرفت باشیم كه فكر نمی‌كنم این اتفاق رخ داده باشد.

دبیر هنری ششمین جشنواره داستان انقلاب تصریح كرد: می‌شود به شكل‌های مختلف در جشنواره داستان انقلاب كار كرد، هم حمایت مدیریت حوزه هنری و هم اطلاع رسانی بیشتری لازم است. همچنین می‌توان با جمع كردن برگزیدگان این چند دوره جشنواره در هر ماه و هر فصل و حمایت از آنها و چاپ و توزیع آثارشان به پیشرفت و تاثیرگذاری جشنواره كمك كرد.

وی افزود: در این دوره‌هایی كه جشنواره داستان انقلاب برگزار شده زحمت بسیاری كشیده شده است، نیروهایی كشف شده‌اند و آثاری نوشته شده است اما فكر می‌كنم استفاده كامل از این ظرفیت نشده است. اگر ما همین 20 نفری كه در این چند سال كشف كرده‌ایم را حمایت می‌كردیم شاید در حال حاضر 20 نویسنده حرفه‌ای داشتیم كه با مضمون انقلاب اسلامی كار می‌كنند در حالی كه این اتفاق رخ نداده است.

وی گفت: اگر حوزه هنری اعتقاد دارد كه باید به انقلاب اسلامی توجه بیشتری شود فقط در برگزاری جشنواره و نوشته شدن آثار امكان پذیر نیست بلكه چاپ، توزیع و حمایت از نویسنده‌ها تاثیر بسیاری در اشاعه و بالا بردن كیفیت هنر انقلاب اسلامی دارد.

کد خبر 2152614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha