مشهد - خبرگزاری مهر: نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم "انسان و جامعه" با هدف تبادل ايده و دانش‌های قرآنی با حضور اندیشمندان 10 کشور و با پیام رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کنگره بین المللی قرآن کریم، صبح چهارشنبه با حضور حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و پیام رسمی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مشهد آغاز به کار کرد.

این کنگره طی روزهای 29 و 30 آبان ماه در 16 محور و با حضور اساتید و اندیشمندان ۱۰ کشور در حال برگزاری است.

چالش‌هاي انسان معاصر و بيداري اسلامي، اخلاق، معنويت و كمال انساني، مديريت، حقوق و حكومت، خانواده، جامعه، تمدن و فرهنگ اسلامي محورهاي اين كنگره را تشکیل می‌دهند.

کنگره بین المللی قرآن کریم با هدف ارتباط و انس هر چه بیشتر جامعه دانشگاهي با علوم و معارف قرآن كريم، فراهم کردن مقدمات لازم برای انجام تحقيقات و پژوهش‌هاي بين رشته اي و در نهایت تغییر نگرش فرقه های اسلامي نسبت به مباني عقيدتي جهان تشيع برگزار شده است.

گفتنی است، چند تن از شخصیت های برجسته قرآنی داخل و خارج کشور و مسئولین استانی و دانشگاهی مشهد نیز در این کنگره که طی روزهای 29 و 30 آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شوند حضور دارند.