۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

آیت‌الله مکارم شیرازی:

رهایی از نقشه‌های استکبار در گرو استقامت و برگشت به برنامه‌های قرآنی است

رهایی از نقشه‌های استکبار در گرو استقامت و برگشت به برنامه‌های قرآنی است

مشهد - خبرگزاری مهر: مرجع تقلید شیعیان طی پیامی به نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد گفت: در این شرایط بسیار حساس که استکبار نقشه‌های شوم و خطرناک برای جهان اسلام می کشد راهی جز برگشت و استقامت ورزیدن بر صراط مستقیم و برنامه قرآنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرجع علیقدر شیعیان آیت‌العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در پیامی به نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد با عنوان "انسان و جامعه" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در حال برگزاری است اظهارکرد: اینجانب به همه شما جوانان عزیز که در این کنکره شرکت کرده‌اید و به تمام مسئولین محترم که این برنامه را فراهم نموده اید صمیمانه تبریک می گویم.

وی افزود: قرآن پناهگاهی ایمن و مستحکم است، دستور العمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است و این معنی در آیه شریفه 103 سوره آل عمران  متجلی گشته است، آنجا که می‌فرماید "وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ" که همان تمسک به تعلیمات قرآن است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: آری این همان نور هدایتی است که انسان‌ها در جامعه در پرتو آن از ظلمات و پراکندگی و اختلاف و درگیری رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان اخوت و برادری اسلامی است برمی گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این شرایط بسیار حساس که ابرقدرت‌ها و شیاطین استکبار نقشه‌های شوم و خطرناک برای جهان اسلام و خیزش بهار اسلامی می‌چشند مطمئنا راهی جز برگشت و استقامت ورزیدن بر صراط مستقیم و برنامه قرآنی نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: بنابراین هرگز از تهدیدهای آنها هراسی به دل راه نمی‌دهیم و زیرا ما قرآن را به صورت یک برنامه متعالی برای زندگی سعادتمند دنیوی و اخروی پذیرفته ایم و در پناه قران پیش می رویم.

مرجع عالیقدر شیعیان اظهارکرد: عزیزان باید قرآن را بخوانید و حفظ کنید، قرآن را بخوانید و به آیات آن بیندیشید، قرآن را بخوانید و به آن عمل کنید و روح وروان خود را با آن حیاتی دوباره ببخشید و از آیه 96 شوره اعراف سرمشق بگیرید.

وی بیان کرد: من بار دیگر از صمیم قلب از همگی شما که با زحمت و دلسوز فراوان سبب شده اید که این گونه محافل ارزشمند و با شکوه تشکیل گردد تشکر و سپاسگذاری می کنم و از خداوند متعال برای همه شما اجری جزیل مسئلت می‌نمایم.

 

 

 

کد خبر 2178842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha