مشهد - خبرگزاری مهر سرپرست دنشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توصیه به وحدت و نفی تفرقه از تعالیم قران کریم است گفت: نظام اسلامی هر چه دارد از دولت قرآن است و سخن گفتن از این کتاب گرانقدر و تاثیرات آن بر روی جامعه و انسان کار آسانی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده صبح در نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم "انسان و جامعه" که با حضور استادان و اندیشمندان 10 کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در حال برگزاری است اظهارکرد: امروز دشمنان تلاش دارند با ایجاد تفرقه میان مسلمانان به اهداف شوم خود در خارمیانه دست یابند و این امر در حالی است که قرآن کریم به ایجاد وحدت و پرهیز از تفرقه افکنی میان مسلمین جهان تاکید کرده است.

تاریخ اسلام تجربه های تلخی از تفرقه افکنی میان مسلمانان دارد

وی افزود: بشر امروز با بهره گیری از آیات قران کریم می‌تواند به سعادت و زندگی به دور از تفرقه دست یابد و رعایت این موضوع در میان مسلمانان جهان امری انکارناپذیر است.

میرزاده یاد آورشد: تاریخ اسلام تجربه‌های تلخی از انحرافات و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان در خود نهفته دارد و این موضوع در حالی است که پیامبر اسلام مطابق با دستورات قرآن کریم در ایجاد اخوت و برادری میان مسلمانان تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی انسان‌ها  در هر نقطه از جهان نیازمند بهره‌گیری از کتاب الهی هستند افزود: در این کتاب گرانقدر تغییرات اجتماعی و بسیاری از موضوعات که نیاز بشر است را پاسخ می‌دهد.

میرزاده تاکید کرد: بسیاری از توصیه های قرآن جنبه اجتماعی دارد و موضوعاتی در زمینه احسان، والدین و وفای به عهد و پرهیز از تجسس برای بهبود ضوابط انسان و ارتقای جایگاه اسلام در جهان مطرح شده است.

گسترش پژوهش و تحقیقات قرآنی ثمره برگزاری کنکره قرآنی

میرزاده با اشاره به نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم "انسان و جامعه" افزود: این کنکره می‌تواند موجب گسترش پژوهش و تحقیقات قرآنی در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شود و زمینه ساز انس هر چه بیشتر جامعه اسلامی با مفاهیم ناب قرآنی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت پژوهشکده قرآن و عترت گفت: این پژوهشکده می‌کوشد تا فراد را با مفاهیم قرانی آشنا سازد و فعالیت‌های زیادی در این زمینه توسط این پژوهشکده تا کنون انجام گرفته است که نمونه ای از آن  برگزاری این کنکره است.