مشهد - خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: این امر ضرورتی انکار ناپذیر است و باید هر چه زودتر اقدامات بنیادینی در این خصوص انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم "انسان و جامعه" که با حضور استادان و اندیشمندان 10 کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سند اسلامی شدن دانشگاه ها به تمامی واحدها ابلاغ شده است و این دانشگاه برای تحقق این امر اهتمام ویژه ای دارد و با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری می کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با شاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی قرآن کریم در مشهد ادامه داد: این کنکره تحقیقات و پژوهش‌های قابل توجهی را با نگرش‌های جدید مطرح کرد و مقالات بسیاری از دانشمندان و دانش پژوهان سراسر جهان به دبیرخانه این کنکره ارسال شد.

میرزاده با تاکید بر اینکه قرآن پژوهی و توجه به این مقوله باید با جدیت در جامعه ترویج شود افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سی سال گذشته به این مقوله به خوبی توجه کرده است و همواره یکی از دغدغه های این دانشگاه توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی یادآورشد: پژوهشگده قرآن و عترت، پژوهش‌های موفقی را در این زمینه انجام داده و می‌توان به فعالیت‌های موثر این پژوهشکده در آینده نیز امیدوار بود.

وی تاکید کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در مسیر قرآن پژوهی اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند در جشنواره‌ای که به‌زودی تدارک دیده خودهد شد مورد تقدیر قرار می‌گیرند.