اراک-خبرگزای مهر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به تهدیدات نرم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن نسبت به ایران گفت: خوشبختانه پس از تهدیدات نرم دشمن، ملت ایران در دفاع از اصول و ارزش های دینی و اسلامی خود در مقاطع و عرصه های مختلف استوارتر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی جعفری ظهر روز یکشنبه در یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی و 36 هزار دانش آموز شهید که در سالن امام علی(ع) اراک برگزار شد افزود: ملت ایران با حضور گسترده در تجمع 9 دی ماه سال 88 و در اعتراض به رفتارهای غیرانسانی دشمنان، حضور در 22 بهمن و انتخابات سال جاری به دشمن نشان دادند که اسلام و انقلاب همچنان در زیر لوای مقام معظم رهبری و در راس آن حضرت ولی عصر (عج) پابرجاست.

وی با تاکید بر اینکه غیرت و اعتقاد دینی مردم در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است اظهارداشت: مردم در عرصه های مختلف پیشتاز و مدافع این مرز و بوم بوده و با تشکیل گردان ها و تیپ ها در بزرگترین عملیات های دفاع مقدس حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه شهدا راه پاسداری بهتر و دقیقتر از اسلام را با رشادت های خود به ما نشان دادند، افزود: همانگونه که امام حسین(ع)مدافع راستین حق علیه باطل در قیام عاشورا و کربلا بود، ملت ایران هم در مقابل دژخیمان عراقی ایستادگی کردند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امروز عزت و افتخار ایران، انقلاب و اسلام مدیون و مرهون جانبازی و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و آزادگان ایران اسلامی است.

شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پایه محکم و استوار انقلاب اسلامی ایران
 
جعفری اضافه کرد: در این راستا شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پایه محکم و استوار انقلاب اسلامی ایران بوده و با گذشت و ایثار خود پرچم اسلام را برافراشته نگه داشتند.
 
وی خاطرنشان کرد: ادامه راه شهیدان با ایثارگری ایشان، جانبازان و آزادگان ترسیم شده و وظیفه ما قرار گرفتن و حرکت در این مسیر است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه ایمان و بصیرت دینی ارکان مهمی برای حرکت در مسیر الهی است، تصریح کرد: باید ینش سیاسی و دینی خود را عمق بخشیم.

جعفری با اشاره به اینکه شناخت اسلام و دفاع و پاسداری از دین با گذشت زمان سخت تر می شود، اضافه کرد: باید خود را متناسب با شرایط امروز و آینده انقلاب اسلامی آماده کنیم و در صراط مستقیم حرکت کنیم و پشتیبان رهبری باشیم.

 وی با تاکید بر اینکه این راه همواره سخت و طولانی بود و هست، گفت: امروز باید ملت ایران به ویژه نوجوانان و جوانان با حرکت در مسیر شهدا و اطاعت از امر رهبری و پشتیبانی ایشان اسلام را زنده نگهدارند.

بزرگترین پیام قیام عاشورا ایستادگی در راه دین و حق است
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش به قیام اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: بزرگترین پیام قیام عاشورا استقامت و پایداری حضرت زینب (س) و ایستادگی در راه دین و حق در برابر دشمن است.
 
جعفری با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره از ائمه معصومین(ع) الگوگیری می کنند، تصریح کرد: امروز نیز با الگوگیری از پیام رسا و شیوای حضرت زینب(س) در برابر ناملایمات و توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و به آنان می فهمانیم که تلاش شان آب در هاون کوبیدن است.
 
وی با بیان اینکه امروز ملت ایران آسایش و آرامش خود را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند اظهار کرد: جوهره انقلاب ایستادگی در برابر نظام استکبار است و برگزاری یادواره شهدا به ویژه دانش آموزان شهید سبب زنده نگه داشتن یادو خاطره آنان برای نسل حاضر است.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه محور اصلی حرکت الهی و انقلابی ایران اسلامی امت و امام امت بودند، تصریح کرد: ارکان نظام اسلامی و مولفه های اصلی به وجود آمدن، شکل گیری و توسعه انقلاب اسلامی در جهان مردم انقلابی و بصیر و آگاه و رهبری بودند.
 
وی در پایان بزرگداشت دانش آموزان شهید را بیان مظلومیت و معصومیت آنان دانست و تصریح کرد: دانش آموزان شهید الگو و اسوه بی بدیل در عرصه های مختلف برای نوجوانان و جوانان و اقشار جامعه هستند.
 
گفتنی است، یادواره شهید احمد رضا عباسی به عنوان شهید شاخص ملی با حضور حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، سردار صدیقی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، کریم زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، جمعی از مسوولان کشوری و استانی و خانواده های معظم شهدا در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد.