۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

با حضور فرمانده کل سپاه :

یادواره شهید احمد رضا عباسی در اراک آغاز شد

یادواره شهید احمد رضا عباسی در اراک آغاز شد

اراک – خبرگزاری مهر: یادواره شهید احمد رضا عباسی، شهید شاخص ملی صبح یکشنبه با حضورفرمانده کل سپاه پاسداران در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) شهر اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهید شاخص کشوری "احمدرضا عباسی" و 36 هزار شهید دانش آموز امروز با قرائت متن پیام وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این یادواره با حضور سردار محمد‌علی جعفری، فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی، سردار محمد‌رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی‌و‌فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.

شهید احمد‌رضا عباسی متولد یکم شهریور 1344 هجری شمسی، در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند در استان مرکزی به دنیا آمد.

 تحصیلات  پایه اول و دوم ابتدایی  را در دبستان ابن سینا، پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را در دبستان نوبنیاد آستانه، مقطع راهنمایی را در حکیم نظامی و مقطع دبیرستان را در دبیرستان نصرالله عزیز سلطانی (شهید مطهری) شهر آستانه طی کرد.

کسب رتبه برتر در دوران تحصیل از جمله موفقیت‌های وی در زمینه علمی است و آخرین موفقیت او رسیدن به درجه رفیع شهادت  در سال چهارم دبیرستان بود.

دوران شکوفائی احمد در سن 13 سالگی و  همزمان با اعتراضات مردم در جریانات قبل از پیروزی انقلاب در سال 1357 بود، که به رغم کمی سن، در تظاهرات مردم آستانه بر علیه رژیم  پهلوی و در سایر برنامه‌های انقلابی و مذهبی آستانه، حضوری جدی داشت.

شهید احمد رضا عباسی در تاریخ 14 آذر سال 61 به پایگاه بسیج رفت و برای اعزام به جبهه و حضور در کنار رزمندگان نام نویسی کرد و چهار روز بعد برای آموزش نظامی به پادگان حمزه تهران اعزام شد.

وی در 20 اسفند سال 61 به همراه گردان یا زهرا(س) از تیپ قمر بنی هاشم، به نزدیکی پاسگاه زید عراق ( واقع درمرز مشترک ایران و عراق و در30کیلومتری شمال خرمشهر) اعزام شد و در ساعت 16:30 روز هفتم فروردین 62 هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی برای گفتگو با فرمانده اش، مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نایل شد.

کد خبر 2181368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha