سرمربی تیم ملی فوتسال برنامه یکساله این تیم را در اختیار کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال قرار داد. بر این اساس احتمال رویارویی ایران با تیم‌های اوکراین و مجارستان پیش از حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خسوس کاندلاس پس از بازگشت از اسپانیا و پیش از شروع تمرینات تیم ملی فوتسال برای دیدار با روسیه، برنامه یکسال آینده این تیم را در اختیار کمیته فوتسال قرار داده است. مهمترین اتفاق فوتسالی سال آینده برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا خواهد بود که بخش عمده برنامه‌های خسوس هم روی این رویداد متمرکز شده است.

طبق گفته سید رضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال برای اولین بار یک کمیته برای خودش یک برنامه یکسال تنظیم کرده و از تقویم آینده خود خبر دارد. بر این اساس تمرینات تیم ملی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا از روز پنجم فروردین ماه استارت می‌خورد و کار ملی‌پوشان آغاز می‌شود.

کمیته فوتسال قصد داشت از روز 13 فروردین و پس از تعطیلات نوروزی تمرینات تیم ملی را برنامه ریزی کند که این موضوع با مخالفت خسوس کاندلاس مواجه شد. طبق برنامه سرمربی تیم ملی، اردوی آماده سازی تا روز اول اردویبهشت ماه ادامه دارد و پس از آن، تیم به مسابقات جام ملت‌های ویتنام اعزام می‌شود.

خسوس کاندلاس از مسئولان کمیته فوتسال خواسته است تا قبل از اعزام تیم ملی و در روزهای پایانی اردو، دو بازی تدارکاتی در تهران برگزار کند. افتخاری در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: خسوس به ما گفت تا با تیم‌های اوکراین و مجارستان رایزنی کنیم و از آنها بخواهیم برای بازی تدارکاتی به ایران بیایند. به نظرم در آن مقطع زمانی، این دو تیم برنامه خاصی ندارند و برای برگزاری این دو مسابقه مشکل خاصی نداشته باشیم.

البته علاوه بر این دو بازی تدارکاتی، احتمال حضور تیم ملی در تورنمنت چین هم هست. اجتمال دارد تورنمنت چین در سال آینده به خاطر مسابقات جام ملت‌ها جلو بیفتد و شاگردان خسوس کاندلاس این فرصت را داشته باشند تا قبل از سفر به ویتنام، اردویی را در کشور چین برپا کنند.

"آیا تمرینات تیم ملی بعد از بازی با روسیه و تا آغاز اردوی فروردین ماه سال آینده تعطیل خواهد شد"؟ این سئوالی است که افتخاری اینگونه به آن پاسخ می‌دهد: تمرینات تیم ملی تعطیل نمی‌شود. شاید در این فاصله زمانی دعوتنامه خوبی به دستمان رسید و پیشنهاد بازی تدارکاتی برای تیم ملی مطرح شود. ما در این مدت زمانی منتظر می‌مانیم تا ببینیم در فوتسال دنیا چه اتفاقی می‌افتد.  هدف ما این است که برای سال آینده برنامه‌های خسوس را پیاده کنیم و چیزی را از قلم نیندازیم. اطلاعات خسوس از فوتسال روز دنیا خوب است و می‌داند که کدام تیم‌ها در چه ماه‌هایی قادر به برگزاری مسابقه دوستانه هستند. به همین دلیل ما برنامه تدوینی او را کاملا اجرا می‌کنیم.