همزمان با برگزاری مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مسابقات رشته تخصصی مفاهیم 7 آذرماه با حضور 5 هزار نفر در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولی یار احمدی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر اظهارداشت: مسابقات تخصصی مفاهیم قرآن کریم، همانند سایر رشته ها، در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته یاراحمدی، در مرحله استانی که آزمون آن در مراکز استان ها توسط ادارات کل اوقاف و امور خیریه در هفتم آذرماه برگزار خواهد شد، نفرات اول تا پنجم خواهران و برادران، به مرحله کتبی کشوری راه خواهند یافت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف متذکر شد: آزمون کشوری نیز در 14 و 15 دی ماه و به صورت متمرکز از سوی مرکز آموزش قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

یاراحمدی تصریح کرد: برگزیدگان این آزمون به مرحله نهایی که به صورت شفاهی در ایام برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این رشته از مسابقات، از کتاب تفسیر نمونه، بهره مند شوند.

یاراحمدی متذکر شد: برای شرکت در مرحله کتبی کشوری، علاقمندان باید به مطالعه تفسیر قرآن کریم از ابتدا تا سوره مبارکه نساء بپردازند و سپس به 100 سوال تستی و 10 سؤال تشریحی پاسخ دهند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: بیش از 5 هزار نفر در مرحله استانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده اند که از این تعداد 40 نفر به مرحله نهایی راه خواهند یافت.