رئیس اورژانس کشور از آماده باش کامل نیروهای امدادی اورژانس بوشهر برای امداد رسانی به زلزله زدگان برازجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد تقی طالبیان گفت: در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان در شهرستان دشتستان استان بوشهر، تیم امدادی و تیم واکنش سریع اورژانس بوشهر به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: 45 مصدوم این حادثه بلافاصله به بیمارستان های مهر، سلمان فارسی و شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شدند.

رئیس اورژانس کشور با بیان این که در حال حاضر 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس 15 دستگاه آمبولانس و 40 تکنسین فوریتهای پزشکی در محل حادثه حضور دارند، گفت: علاوه بر آن اورژانس دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و یاسوج برای کمک به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرده اند.

وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به آسیب دیدگی ۲ هزار خانوار در زمین لرزه روز گذشته بوشهر، گفت: نیروهای امدادی هلال احمر آمادگی کامل برای اسکان و تغذیه اضطراری همه حادثه دیدگان را دارند.

وی به اعزام ۴۰ تیم امدادی به مناطق زلزله زده اشاه کرد و افزود: استانهای معین نیز آمادگی کامل برای پوشش این حادثه دارند و در حال حاضر دو تیم اسکان و تغذیه اضطراری از استان فارس به منطقه اعزام شده اند.

رحمتی خاطر نشان کرد: در ۴ روستای آسیب دیده هنوز برق وصل نشده و امدادگران در حال برپایی اردوگاه برای اسکان افراد این روستاها در یک منطقه هستند.

وی همچنین از اعزام 4 گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده برازجان واقع در استان بوشهر به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد و افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۵٫۷ ریشتری در منطقه برازجان، بلافصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

براساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی۵٫۷ (پنج و هفت دهم) درجه درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه عصر پنجشنبه حوالی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر را لرزاند.

برازجان در ۶۵ کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.