۸ آذر ۱۳۹۲، ۹:۲۸

تشریح آخرین اقدامات درمانی و امدادی در زلزله بوشهر

تشریح آخرین اقدامات درمانی و امدادی در زلزله بوشهر

رئیس اورژانس کشور از آماده باش کامل نیروهای امدادی اورژانس بوشهر برای امداد رسانی به زلزله زدگان برازجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد تقی طالبیان گفت: در پی زلزله 5.7 ریشتری برازجان در شهرستان دشتستان استان بوشهر، تیم امدادی و تیم واکنش سریع اورژانس بوشهر به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: 45 مصدوم این حادثه بلافاصله به بیمارستان های مهر، سلمان فارسی و شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شدند.

رئیس اورژانس کشور با بیان این که در حال حاضر 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس 15 دستگاه آمبولانس و 40 تکنسین فوریتهای پزشکی در محل حادثه حضور دارند، گفت: علاوه بر آن اورژانس دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و یاسوج برای کمک به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرده اند.

وحید رحمتی مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به آسیب دیدگی ۲ هزار خانوار در زمین لرزه روز گذشته بوشهر، گفت: نیروهای امدادی هلال احمر آمادگی کامل برای اسکان و تغذیه اضطراری همه حادثه دیدگان را دارند.

وی به اعزام ۴۰ تیم امدادی به مناطق زلزله زده اشاه کرد و افزود: استانهای معین نیز آمادگی کامل برای پوشش این حادثه دارند و در حال حاضر دو تیم اسکان و تغذیه اضطراری از استان فارس به منطقه اعزام شده اند.

رحمتی خاطر نشان کرد: در ۴ روستای آسیب دیده هنوز برق وصل نشده و امدادگران در حال برپایی اردوگاه برای اسکان افراد این روستاها در یک منطقه هستند.

وی همچنین از اعزام 4 گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده برازجان واقع در استان بوشهر به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد و افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۵٫۷ ریشتری در منطقه برازجان، بلافصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

براساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی۵٫۷ (پنج و هفت دهم) درجه درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه عصر پنجشنبه حوالی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر را لرزاند.

برازجان در ۶۵ کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

کد خبر 2184922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha