چهارمین روز بزرگداشت هفته پارالمپیک تحت عنوان روز پارالمپیک و رسانه با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز پارالمپیک و رسانه امروز یکشنبه در سالن همایش‌های سلمان فارسی در آکادمی ملی المپیک با حضور اصحاب رسانه و جامعه هنری کشور و نیز مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و جمعی از قهرمانان پارالمپیک برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک ضمن خیرمقدم به حاضران برگزاری چنین مراسمی را ادای دین به جامعه رسانه‌ای کشور و نیز فرصتی برای آشنایی جامعه با توانمندی‌های معلولان و جانبازان برشمرد.

در ادامه این مراسم حسین نوش آبادی معاون وزیر ارشاد برپایی این مراسم را پسندیده توصیف و عنوان کرد جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور برای هرگونه همکاری با معلولان آمادگی دارد.

وی گفت: امیدوارم از ورزش معلولان پشتیبانی شود. متاسفانه جامعه آماری معلولان بالاست و بین 4/5 تا 5 میلیون معلول در کشور داریم. این میزان یعنی یک پانزدهم جمعیت کل کشور. با این حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه گونه آمادگی خود را اعلام می‎‌کند تا در حوزه های کتاب، نشر و مطبوعات همه گونه مساعدتی را در خصوص این بخش از ورزش کشور به عمل بیاورد.

وی افزود: اینکه انسانی جسمش دچار معلولیت باشد چندان اهمیت ندارد و مهم زیبایی روح است. در حال حاضر بخش عظیمی از جامعه هنری و مطبوعاتی کشور هم جزو معلولان و جانبازان هستند و حرکت این قشر به ورزش خلاصه نمی‌شود.

در مراسم امروز در کنار اصحاب رسانه جمعی از هنرمندان کشور از جمله داریوش اسدزاده، محمود پاک نیت، مهوش صبرکن، داریوش ارجمند، انوشیروان ارجمند، محمود عزیزی و سعید پیردوست حضور پیدا کردند.

در پایان این مراسم از اصحاب رسانه با اهدای لوح تقدیر شد، ضمن اینکه از سه کتاب در حوزه پارالمپیک با حضور حجت الاسلام دعایی، نماینده مقام معظم رهبری در موسسه اطلاعات، رونمایی به عمل آمد.