۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱

اجلاس كميته بانوان كميته پارالمپيك آسيا در تهران آغاز شد

اجلاس كميته بانوان كميته پارالمپيك آسيا در تهران آغاز شد

نخستين اجلاس بانوان كميته پارالمپيك آسيا (APC) از صبح سه شنبه به ميزبانى كميته ملى پارالمپيك ایران در هتل اوين تهران آغاز شد و اعضا اولين نشست خود را با هدف ارزيابى شرايط كيفى و كمى بانوان ورزشكار معلول آسيا و برنامه‌ريزى براى فعاليت‌هاى آينده آغاز كردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاحيه اين اجلاس با حضور امير ماندگارفرد، دبيركل كميته ملى پارالمپيك، دكتر فاطمه رخشانى (رئيس كميته بانوان APC) هي جا چان نايب رئيس از كره جنوبى، هارومی اوروکوبو عضو از ژاپن و پروين غدير از پاكستان برگزار شد.

بر پایه گزارش روابط عمومي کميته ملی پارالمپيک، در آغاز اين مراسم رخشانى نايب رئيس دوم كميته ملى پارالمپيك ضمن خوشامدگويى به اعضاى نخستين كميته بانوان APC، اظهار اميدوارى كرد كه اين كميته تازه تاسيس بتواند قدم‌هاى موثرى را در جهت گسترش ورزش بانوان معلول در قاره آسيا بردارد.

سپس ماندگارفرد با اظهار خرسندى از ميزبانى كميته ملى پارالمپيك در ميزبانى اين اجلاس و هفته پارالمپيك گفت :از سى و سه سال گذشته تاكنون دستاوردهاى عظيمى در ورزش معلولين براى ما به دست آمده است. عليرغم موانع آغازين كار و ناآشنا بودن با ساختار قانونى، اين هدف مهم در كمترين زمان به نتيجه رسيد.

ماندگار فرد در ادامه پيرامون ورزش بانوان گفت: از همان ابتدا نگاه مسئولان به ورزش بانوان فرصت برابر بود و حمايت‌هاى دولت هم كمك بسيارى به اين مهم داشت.

وى ادامه داد: علاوه بر تشكيل ساختار معاونت بانوان، همه فدراسيون‌ها ملزم هستند يك سوم بودجه را در ورزش بانوان هزينه نمايند و ما در ورزش معلولين بيش از اين صرف كرديم.

دبيركل كميته ملى پارالمپيك در پايان اظهار اميدوارى كرد كه بر پايى اين اجلاس در كشورمان و با حضور نمايندگان كشورهاى آسيايى شرايط بهتر و موثرترى را در جهت پيشرفت ورزش بانوان معلول در قاره كهن به وجود آورد.

در ادامه مراسم افتتاحيه اجلاس بانوان كميته پارالمپيك آسيا مرضيه اكبرآبادى معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار نگاه خاص متوليان ورزش به ورزش معلولين به ويژه ورزش بانوان شد.

وى با اشاره به حضور بانوان در بيش از 40 رشته ورزشى در مسابقات برون مرزى گفت: امروز شاهد حضور فعالانه بانوان ورزشكار معلول کشوردر آسيا و جهان هستيم و اميدواريم اين اجلاس شرايط بهترى را در جهت حضور بانوان معلول در عرصه مسابقات جهانى به وجود آورد.

وى در پايان گفت: من به نمايندگى از سوى ورزش بانوان ايران اعلام مى‌كنم كه متوليان ورزش بانوان از همكارى در بهبود شرايط منطقه كوتاهى نخواهند كرد.

لازم به ذكر است نشست دو روزه كميته بانوان كميته پارالمپيك آسيا كه از صبح امروز با حضور اعضاى كميته بانوان و نمايندگان ورزش بانوان معلول كشورمان: دکتر بتول مشرف جوادى، زهرا يوسفى و سيما ليموچى در تهران آغاز شده است، فردا به پايان می‌رسد.

اعضاى كميته بانوان آسيا فردا چهارشنبه در همايش بزرگ پارالمپيك كه در سالن 12 هزار نفرى آزادى برگزار مى‌شود حضور خواهند داشت.

کد خبر 2187939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha