کرج – خبرگزاری مهر: رییس اداره تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی کلانشهر کرج گفت: بیست و چهارمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرهای ایران در کرج برگزار می شود، در این نشست شهرداری کرج به ارائه دستاوردهای موجود می پردازد.

محمدرضا شمس سریزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در این نشست تخصصی که در روزهای سیزدهم و چهاردهم آذرماه سال جاری در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار خواهد شد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مقامات استانی و مسئولین شهری به همراه مدیران شهرداری های 14 کلانشهر کشور حضور خواهند داشت.

شمس سریزدی تاکید کرد: در این نشست های تخصصی کمیته های تخصصی و معاونت های مختلف شهرداری های کلانشهرهای کشور شرکت می کنند و درباره تخصص های مختلف به بحث و گفتگو و تعامل اطلاعات می پردازند.

شمس سریزدی گفت: در این نشست کمیته معاونین شهرسازی و معماری با حضور مهندس حناچی معاون وزیر راه وشهرسازی تشکیل می شود و در این کمیته بحث اتوماسیون شهرسازی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در جلسه ای که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود موضوعات دیگری از جمله طرح های جامع شهرسازی و معماری کشور و پیگیری های مربوط به ضوابط و شاخص های اسلامی - ایرانی در مباحث شهرسازی و معماری و همچنین سیاسی کلی شهرسازی کشور در دولت جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شمس سریزدی در ادامه اظهار داشت: در این نشست بحث های در زمینه  کمیته تخصصی حاشیه و حریم شهرها و بررسی شرح خدمات و همچنین تهیه طرح جامع حریم شهری توسط شهرداری تهران، کرج، اصفهان و شیراز و قم ارائه خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ارائه تجربات و عملکرد شهرداری تهران در رابطه با شهربان و حریم بان نیز در این نشست به شهرداری دیگر کلانشهرها ارائه خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به موضوعاتی که توسط شهرداری کرج ارائه خواهد شد گفت: بررسی نمونه گزارشات، عملیاتی نمودن جمع آوری داده ها و به اشتراک گذاری آنها،  تعاملات فراسازمانی و ساده سازی لایحه ها "gis" توسط شهرداری کرج به دیگر شهرداری ها ارائه می شود.

گفتنی است، بیست و سومین نشست تخصصی شهرسازی و معماری 3 ماه گذشته در ارومیه برگزار شد و اینک بیست و چهارمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرهای کشور به میزبانی کرج برگزار می شود.