۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

تداوم همکاری شمس با طرح رمان نوجوان کانون/ کار «عمه گیلاس» تمام شد!

تداوم همکاری شمس با طرح رمان نوجوان کانون/ کار «عمه گیلاس» تمام شد!

نگارش رمان دوجلدی «عمه گیلاس» نوشته محمدرضا شمس که درشمار آثار ارائه شده به طرح رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است با ویرایش نوید سیدعلی‌اکبر به پایان رسید.

محمدرضا شمس در گفتگو با خبرنگار مهر از پایان نگارش رمان دوجلدی «عمه گیلاس» خبر داد و افزود: جلد اول این رمان «هیولای کوه به دوش» و جلد دوم آن «رقص جن‌ها» نام دارد. این دو جلد در ادامه یکدیگر هستند. این رمان در شمار طرح رمان نوجوان کانون است که با ویرایش نوید سیدعلی اکبر که خود از نویسندگان خوب کودک است، منتشر می‌شود.

در این رمان، نویسنده به طرح قصه‌های فرعی پرداخته و اتفاقات را از زبان راوی اول شخص مطرح کرده است. او علاقه بسیاری به افسانه‌ها دارد و معتقد است: کودکان و نوجوانان، قالب افسانه و قصه را دوست دارند و نویسندگان با به‌روز کردن افسانه‌ها می‌توانند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند و او در برخی کتاب‌های خود چون «پهلوان پنبه» چنین کرده است.

«عمه گیلاس» ماجرای پسری را روایت می‌کند که واقعیت و خیال در ذهن او درهم آمیخته و گمان می‎‌کند 50 ساله به دنیا آمده؛ شاید هم واقعا 50 ساله باشد. او دو راه در پیش دارد؛ یا به کودکی برگردد یا پیرتر شود و او برگشت به بچگی را انتخاب می‌کند.

به گفته شمس، «عمه گیلاس» شبیه به «سرگذشت عجیب بنجامین باتن» است که پیش از آن نوشته شده. اما افسوس که زبان فارسی، گستره زبان انگلیسی را ندارد و به نویسنده‌های ما آنچنان که باید و شاید اهمیت داده نمی‌شود.

کد خبر 2193767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha