اراک - خبرگزاری مهر: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست واحد اراک از واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فن آوری استان مرکزی به دانشگاه آزاد اسلامی اراک در برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: هفته پژوهش مختص دانشگاهها نیست و بخش صنایع هم شرکت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ملک سلیمانی ظهر روز سه شنبه در جلسه ستاد هفته پژوهش وفناوری استان مرکزی در دانشگاه آزاد اراک افزود: پس از انتصاب دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش وفناوری استان مرکزی،‌ این جلسه به منظور به منظور برنامه‌ریزی مناسب و مشخص کردن راهکارهایی برای برگزاری باشکوه مراسم هفته پژوهش در استان مرکزی و معرفی و انتخاب دبیر کمیته‌ها با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های مرتبط استان مرکزی برگزار شده است.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای علمی و پژوهشی استان در هفته پژوهش، فرصت مناسبی برای عرضه دستاوردها و افتخارات پژوهشی استان فراهم می‌شود تا توانمندی‌های استان مرکزی معرفی و در معرض دید علاقمندان به ویژه جوانان قرار گیرد.

سرپرست واحد اراک با بیان به این که ضروری است کلیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، در هفته پژوهش مشارکت فعال داشته باشند خاطرنشان کرد: ضرورت پژوهش در امور مختلف باید به صورت فرهنگ عمومی بین مردم نهادینه شود تا جوانان کشور ما قبل از ورود به دانشگاه و انتخاب رشته، با محیط دانشگاه ها، رشته های دانشگاهی و فعالیت های مراکز صنعتی آشنایی کافی داشته باشند.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی با اشاره به تشکیل شش کمیته برای این ستاد گفت: در جلسه ستاد هفته پژوهش شش کمیته تعیین و دبیرخانه این کمیته‌ها مشخص شدند.

سلیمانی ادامه داد:  این کمیته‌ها شامل کمیته انتخاب فن‌آوران برتر به مسؤلیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مسؤولیت صداو سیمای استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک، کمیته سخنرانی‌ها به مسؤولیت دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات استان مرکزی، کمیته بازدیدها به مسؤولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد استان مرکزی، کمیته برگزاری نمایشگاه‌ها به مسؤولیت دانشگاه صنعتی اراک و شرکت شهرک های صنعتی و کمیته فن‌بازار به مسئولیت فن بازار منطقه ای استان مرکزی هستند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امسال در شش گروه علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر، فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه پژوهشگران برتر برگزیده خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت‌ کمیته‌های مختلف گفت:‌ با تعیین کمیته انتخاب فن‌آوران برتر، این کمیته فعالیت‌های خود را در راستای شناسایی فن‌آوران برتر با اطلاع‌رسانی آغاز خواهد کرد و بر اساس شاخصه‌های تعریف شده در آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اقدام به جمع‌آوری اسناد و مدارک پژوهشگران و فن‌آوران برتر در بخش‌های هیئت‌ علمی ارزیابی این مدارک توسط هیئت داوران انجام خواهدشد.

گفتنی است جلسه ستاد هفته پژوهش وفناوری استان مرکزی با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران کل و مدیران و مسؤولان پژوهشی استان مرکزی به منظور برنامه‌ریزی مناسب و مشخص کردن راهکارهایی برای برگزاری باشکوه مراسم هفته پژوهش در استان مرکزی در سالن جلسات دبیرخانه منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


 

برچسب‌ها