۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

سلیمانی:

اسلامی شدن دانشگاه‌ در تدوین سند دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار گرفته است

 اسلامی شدن دانشگاه‌ در تدوین  سند دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار گرفته است

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی از تهیه و تدوین سند دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از تفاوتها که در این سند لحاظ شده است توجه به اسلامی شدن دانشگاه است.

ملک سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر سند دانشگاه اسلامی را آخرین و کامل‌ترین سند در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و افزود: خوشبختانه این سند با دقت و نگاه علمی تهیه شده و دارای بخش‌های مهم یک سند علمی ازجمله مأموریت، اصول و مبانی، چشم انداز، اهداف کلان، راهبردها و برنامه های اجرایی یا عملیاتی می باشد.

وی خاطر نشان کرد: سند با یک نگاه جامع به تمام ابعاد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و مدیریتی دانشگاه به عنوان یک کل تفکیک ناپذیر تهیه شده است و به نظر می‌رسد این یکی از مهمترین تفاوت‌های سند دانشگاه اسلامی با سایر اسناد فرادستی در حوزه اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشد.

سليماني عنوان كرد: دانشگاه اسلامي پايه و يكي از سرفصل هاي نوين تمدن اسلامي به شمار مي رود و از مهم ترين وي‍‍ژگي هاي دانشگاه اسلامي مي توان به ارزش محور بودن علم اشاره كرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامي اراك گفت: وظيفه و رسالت دانشگاه ها احراز علم برآمده از تلاش بشري در جهت شناسايي، انتقال و توزيع در رفع مسائل و مشكلات است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی فضا و رخدادهای مهم فرهنگی و سیاسی تاریخ یکصد ساله ایران نشان دهنده نقش کلیدی و منحصر به فرد دانشگاه‌ها در تعیین سرنوشت ملت ایران بسوی سعادت یا شقاوت است که همواره مورد تأیید و تأکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد که شکل گیری و محتوای دانشگاه‌ها با دو واقعیت روبرو بوده است؛ یکی دانشگاهی که محصول تفکر و اندیشه استعماری نظام طاغوت و وابسته به خارج بوده و دیگری دانشگاه مولود انقلاب اسلامی یعنی دانشگاهی که ساختار و محتوای خود را از فرهنگ اصیل اسلامی انقلاب و توسط معمار کبیر و فقید آن شکل گرفته و قرار است تمام آرمان‌های مقدس حضرت امام (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را تحقق بخشد که به نام دانشگاه اسلامی شناخته می‌شود.

سلیمانی بیان کرد: توجه به علم بعنوان یک ارزش محوری، خودباوری و خوداتکایی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص از مهمترین ویژگی های دانشگاه اسلامی است.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: درصورتیکه این ویژگی در دانشگاه‌های ما ایجاد شود، جهان‌بینی اسلامی بر تمام ارکان و فعالیت های دانشگاه ها حاکم خواهد شد و چنین دانشگاهی است که دارای نقش کلیدی در تحقق تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

سرپرست واحد اراک عنوان کرد: یکی از مطالبات مهم و راهبردی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اسلامی شدن دانشگاه ها است؛ ازاینرو توسط نهادها، سازمانها و وزارتخانه های مسئول توسعه علمی و فرهنگی کشور اسناد مهمی در راستای تحقق دانشگاه اسلامی تهیه و به تصویب مقامات عالی رتبه نظام و دولت رسیده است.

 


 

کد خبر 2098025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha