۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴

برای دومین سال متوالی:

واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش به دانشگاه آزاد اراک/ حضور صنایع استان در هفته پژوهش

واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش به دانشگاه آزاد اراک/ حضور صنایع استان در هفته پژوهش

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست واحد اراک از واگذاری دبیرخانه ستاد هفته پژوهش و فن آوری استان مرکزی به دانشگاه آزاد اسلامی اراک در برای دومین سال متوالی خبر داد و گفت: هفته پژوهش مختص دانشگاهها نیست و بخش صنایع هم شرکت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ملک سلیمانی ظهر روز سه شنبه در جلسه ستاد هفته پژوهش وفناوری استان مرکزی در دانشگاه آزاد اراک افزود: پس از انتصاب دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهش وفناوری استان مرکزی،‌ این جلسه به منظور به منظور برنامه‌ریزی مناسب و مشخص کردن راهکارهایی برای برگزاری باشکوه مراسم هفته پژوهش در استان مرکزی و معرفی و انتخاب دبیر کمیته‌ها با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های مرتبط استان مرکزی برگزار شده است.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای علمی و پژوهشی استان در هفته پژوهش، فرصت مناسبی برای عرضه دستاوردها و افتخارات پژوهشی استان فراهم می‌شود تا توانمندی‌های استان مرکزی معرفی و در معرض دید علاقمندان به ویژه جوانان قرار گیرد.

سرپرست واحد اراک با بیان به این که ضروری است کلیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، در هفته پژوهش مشارکت فعال داشته باشند خاطرنشان کرد: ضرورت پژوهش در امور مختلف باید به صورت فرهنگ عمومی بین مردم نهادینه شود تا جوانان کشور ما قبل از ورود به دانشگاه و انتخاب رشته، با محیط دانشگاه ها، رشته های دانشگاهی و فعالیت های مراکز صنعتی آشنایی کافی داشته باشند.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان مرکزی با اشاره به تشکیل شش کمیته برای این ستاد گفت: در جلسه ستاد هفته پژوهش شش کمیته تعیین و دبیرخانه این کمیته‌ها مشخص شدند.

سلیمانی ادامه داد:  این کمیته‌ها شامل کمیته انتخاب فن‌آوران برتر به مسؤلیت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مسؤولیت صداو سیمای استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک، کمیته سخنرانی‌ها به مسؤولیت دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات استان مرکزی، کمیته بازدیدها به مسؤولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد استان مرکزی، کمیته برگزاری نمایشگاه‌ها به مسؤولیت دانشگاه صنعتی اراک و شرکت شهرک های صنعتی و کمیته فن‌بازار به مسئولیت فن بازار منطقه ای استان مرکزی هستند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امسال در شش گروه علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر، فنی مهندسی، کشاورزی و علوم پایه پژوهشگران برتر برگزیده خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت‌ کمیته‌های مختلف گفت:‌ با تعیین کمیته انتخاب فن‌آوران برتر، این کمیته فعالیت‌های خود را در راستای شناسایی فن‌آوران برتر با اطلاع‌رسانی آغاز خواهد کرد و بر اساس شاخصه‌های تعریف شده در آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اقدام به جمع‌آوری اسناد و مدارک پژوهشگران و فن‌آوران برتر در بخش‌های هیئت‌ علمی ارزیابی این مدارک توسط هیئت داوران انجام خواهدشد.

گفتنی است جلسه ستاد هفته پژوهش وفناوری استان مرکزی با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران کل و مدیران و مسؤولان پژوهشی استان مرکزی به منظور برنامه‌ریزی مناسب و مشخص کردن راهکارهایی برای برگزاری باشکوه مراسم هفته پژوهش در استان مرکزی در سالن جلسات دبیرخانه منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


 

کد خبر 2188195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha