۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۲۱:۱۷

گزارش خبري/

روز دانشجو یادآور روحیه استکبارستیزی جوانان ایرانی/ دانشگاه پایگاه سازندگی و بالندگی

روز دانشجو یادآور روحیه استکبارستیزی جوانان ایرانی/ دانشگاه پایگاه سازندگی و بالندگی

اراک - خبرگزاری مهر: 16 آذرماه یادآور خاطرات 60 سال پیش این آب و خاک است، یادآور روزی که سه دانشجوی ایرانی به دلیل اعتراض به حضور نماینده آمریکا در دانشگاه تهران هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفتند روزی که استکبار ستیزی از حلقوم بلندتر و رساتری به نام دانشگاه و دانشجو به گوش رسید و حالا این سند استکبار ستیزی به دست دانشجویان سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این روز از آنجا روز پر اهمیتی برای تاریخ ایران و ایرانی است که بصیرت و آگاهی سیاسی دانشجویان ایرانی در مبارزه با رژیم پهلوی و استعمار فرصت طلبان  را نشان می دهد روزی که بايد در 83 دانشگاه استان مرکزی و 120 هزار دانشجویی که در آن تحصیل می کنند پاس داشته شود.

و اما امروز ، این بصیرت و اگاهی نیاز اصلی دانشجویانی است که مرکز توجه دشمنان هستند، همان دشمنانی که با وجود سال ها حکومت دست نشانده شان در این کشور نتوانستند در برابر آگاهی مردم به خصوص قشر فرهنگی و فرهیخته شان قدعلم  و یکه تازی کنند و همچنان پشت درهای بسته اعتقاد و بینش ملت ایران باقی مانده اند.

فاطمه زاهدی 21 ساله دانشجوی پزشکی می گوید: قطعا ما وقتی که پا به عرصه علم می گذاریم سعی می کنیم در ابعاد دیگر نیز خود را پرورش دهیم که آگاهی و تحلیل سیاسی یکی از آن هاست.

وی می افزاید: اینکه دانشجویان در مقاطع مختلف در کشور نقش های تاثیرگذاری در روند سیاسی داشته اند بر کسی پوشیده نیست. مبارزات دانشجویان در دوران انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی نمونه بارز و آشکار این فعالیت ها ست.

زاهدی معتقد است: دانشجویان پتانسیل و ظرفیت ویژه ای هستند که دشمن روی آن ها سرمایه گذاری دارد و اگر دانشجو تحلیل از مسائل روز و اطرافش نداشته باشد ممکن است فریب نقشه های دشمن را بخورد و ناخواسته خود دست نشانده آن ها شود کما اینکه برخی تجربه های کوچک و تلخ نشانگر آن بوده است.

محمد بیدی نیز که دانشجوست می گوید: دانشجو یعنی علم و عمل، آگاهی و قدرت تشخیص و این وظیفه این قشر را سنگین تر و حساس تر می کند.

وی معتقد است: دانشجویان به دلیل احاطه بیشتر به مسائل روز توانایی و قدرت تفکیک و تحلیل مسائل را دارند برای همین در بیشتر مقاطع دیده شده است که موفقیت های چشمگیر کشور به دست همین دانشجویان رقم خورده همچون دستاوردهای هسته ای . مبارزات فرهنگی و سیاسی با دشمن.

بیدی می افزاید: امروز وسایل ارتباط سریع و همه گیر در دنیا موجب شده تا دانشجو بهتر از قبل فرصت آشنایی با دیدگاه ها را داشته باشد و بهتر اندیشه کند.

وی می گوید: همانطور که مقام معظم رهبری می فرماید تحلیل و بینش سیاسی ویژگی دانشجوست پس باید مراقب بود که با احاطه کامل به مسائل  در دام بازی های دشمن نیفتیم.

بیدی خاطرنشان می کند: دانشجویان قشر فرهیخته جامعه هستند و همیشه در طول تاریخ منشا تاثیرگذاری های بسیاری بوده اند.

یکی از اساتید نیز می گوید: قطعا این روز نمادی است برای مبارزه با استعمار که دانشجویان ایرانی در دهه 30 آن را رقم زدند.

قاسمی با بیان اینکه روحیه استعمار ستیزی همیشه با ایرانیان خصوصا قشر تحصیلکرده بوده، می افزاید: گزاف نیست اگر بگوییم امروز دانشگاه ما پایگاهی است برای مبارزه هدفمند با استعمار ، زیرا در عرصه جنگ نرم این پیشرفت و توسعه علم و دانش خصوصا در زمان تحریم است که دشمن را به هراس می اندازد.

وی معتقد است: روحیه بسیجی  و انقلابی شاخصه دانشجوی موفق است و دانشجوی موفق باید منویات رهبری را سرلوحه قرار دهد تا در مسیر واقعی تعالی فرهنگی قدم بردارد.

امام جمعه موقت اراک گفت: شانزدهم آذر ماه سال 1332، یادآور شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و شریعت رضوی است که با خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورمان دفاع کردند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی پور با بیان اینکه 16آذرماه، روز دانشجو و یادآور شهادت دانشجویان در حرکتی انقلابی پیش از انقلاب اسلامی است، افزود: این روز باخود پیام و درس بزرگی را برای ملت و دانشجویان به همراه دارد.

وی این روز را سندی بر استقلال خواهی دانشجویان ایرانی عنوان و اظهار کرد: در این روز شهیدانی که سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند روح استکبار ستیزی،‌ استقلال ‌خواهی، عدالت ‌طلبی و آزادی ‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

حجت الاسلام حسینی پور با تاکید بر اجتناب دانشجویان از بازی‌های سیاسی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشته اند دانشجویان باید از سیاست زدگی و سیاست بازی اجتناب کرده و بصیر و سیاستگر باشند.

وی افزود: دانشجوی دیروز، با نگاهی انقلابی و حرکت های برخاسته از اندیشه امام خمینی(ره) در مقابله با طاغوت و استبداد و استکبار کمر طاغوت و رژیم شاهنشاهی را شکست و امروز دانشجویان باید در مسیر حرکتی ولایت مدارانه پرچم دار انقلاب اسلامی در آزادی خواهی اسلامی و مقابله با ظلم و استکبار باشند.

حجت الاسلام حسینی پور تصریح کرد: مردم و به ویژه دانشجویان باید با شناخت اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی بیش از پیش در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مجاهدت علمی و فرهنگی دانشجویان جامعه ای بدون وابستگی های اقتصادی را برای میهن رقم زده است.

و امروز پس از گذشت سال ها دانشجویان به پاسداشت خون هایی که برای اعتلای درخت پربار انقلاب ایران ریخته شده ، این روز را گرمی می دارند تا بیشتر از قبل به نقش خود آگاه باشند و همانطور که اندیشه متعالی و فکری روشن دارند در تحلیل و حرکت های خود دچار سیاست زدگی نشوند تا فرصت سواستفاده برای دشمنان را فراهم آورند.

..................................

گزارش: سمیه انصاری فر

کد خبر 2190076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha