۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

در بهمن ماه/

دانشکده داروسازی در استان مرکزی تاسیس می شود

دانشکده داروسازی در استان مرکزی تاسیس می شود

اراک - خبرگزاری مهر:رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک از تأسیس دانشکده داروسازی در واحد اراک به عنوان تنها دانشکده داروسازی استان مرکزی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،ملک سلیمانی افزود: درخواست و پیگیری تأسیس رشته داروسازی از سال89 به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرف واحد اراک ارائه و طی بازدید های صورت گرفته مسؤولان و نمایندگان شورای گسترش دانشگاه های علوم‌پزشکی، از امکانات و فضاهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، این واحد دانشگاهی را با توجه به امکانات مناسب و توانمندی‌های بالقوه آن، مستعد و دارای بستری مناسب به منظور راه اندازی رشته‌های مختلف گرایش‌های علوم پزشکی دانستند.

وی با اشاره به صدور مجوز موافقت اصولی برای تأسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: مطابق نظر کارشناسان و مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی مبنی بر تجهیز آزمایشگاه های پزشکی ،طی این مدت هفت آزمایشگاه تخصصی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک راه اندازی شد.

سلیمانی ادامه داد: پس از آن، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان تنها دانشکده داروسازی استان مرکزی موافقت اصولی خود را اعلام کرد و از بهمن ماه 1392 شاهد پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای داروسازی در این واحد دانشگاهی خواهیم بود.
 
سرپرست واحد اراک گفت: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با دارا بودن بیش از یک هزار و 200 دانشجو در رشته‌های کارشناسی پیوسته پرستاری، مامایی، بهداشت عمومی و علوم آزمایشگاهی؛کارشناسی ناپیوسته علوم‌آزمایشگاهی؛ کاردانی بهداشت خانواده، 25 عضو هیئت علمی تمام وقت، فضای آموزشی مناسب با زیربنای 3500 متر مربع، کلاس‌های استاندارد مجهز به وسایل سمعی و بصری، آزمایشگاه‌های تخصصی، سایت کامپیوتری، سالن تشریح و مولاژ و... فعالیت علمی و آموزشی می‌نماید.

دکتر سلیمانی افزود: با توجه به پتانسیل ظرفیت های بالای دانشگاه آزاد اسلامی اراک برای تأسیس دانشکده داروسازی، می توانیم بستر بسیار مناسبی را برای توسعه رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک فراهم آورده و تلاش نموده به استانداردهای جهانی در حوزه خدمات درمانی دست یابیم و ما تمام تلاش‌مان را بکار گرفته‌ایم تا امکانات و تجهیزات لازم را برای دانشکده داروسازی، پرستاری و مامایی مهیا کنیم
 

کد خبر 2123735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha