ساوه - خبرگزاری مهر: امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه سیاست انفعالی را در اقتصاد مقاومتی کارساز ندانست و گفت: در این بخش باید قبل از ضربه زدن دشمن راه را بر آن ببندیم و سیاست انفعالی مورد پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی علم الهدی صبح روز سه شنبه در سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در محل دفتر امام جمعه زرندیه اقتصاد مقاومتی را روشی برای مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: مردمي كردن اقتصاد از ضروريات اقتصاد مقاومتی است و بدون مشاركت، حضور و مقاومت مردم در اقتصاد، گذر از تنگناهاي تحريم ها و تهديدها امكان ناپذير است.

وی با تاکید بر اینکه نباید با توافق ژنو مسئولان اقتصاد مقاومتی را رها کنند تصریح کرد: باید تک تک شهروندان برای حداکثر استفاده از توان داخلی کوشش کنند و مسئولان نیز نباید مقاومت در برابر تهدیدهای خارجی را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام علم الهدی اصلاح الگوی مصرف در خانواده ، ادارات و نهادها و اشتغال زاریی را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی مؤثر دانست و اظهارداشت: افزايش مشاركت مردم و تکیه بر تولید داخلی کشور و خوداتکایی وابستگی‌های خارجی را کاهش می دهد و راه را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی هموار می کند.

جدا نبودن فرهنگ از دیگر لایه های جامعه از جمله اقتصاد

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه جدا نبودن فرهنگ از دیگر لایه های جامعه از جمله اقتصاد را یاداور شد و بر لزوم فرهنگ سازی از درون خانواده و آموزش و پرورش تأکید نمود.

شهلا میرگلوبیات خواستار فعالیت بیشتر دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله اقتصاد مقاومتی شدو  گفت: باید دستگاههای فرهنگی با آموزش های خود به کمک اقتصاد مقاومتی بیایند.

درست مصرف کردن خانواده یکی از شیوه های اقتصاد مقاومتی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز به تبیین نقش فرهنگ و خانواده در اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در کنار شورای فرهنگ عمومی کارگروه رصد و شناسایی آسیب های اجتماعی ، تحلیل و بررسی ، تعامل و هماهنگی دستگاه  باید و ظایف خود شان را به نحو احسن انجام دهند تا در جلسات شورا تصمیم های قوی و تأثیر گذار گرفته شود.

مصطفی مشایخی با بیان اینکه شناسایی آسیب ها اولین گام در فعالیت های فرهنگی است افزود:  اقدام در این خصوص کارساز ترین بخش فعالیت های فرهنگی است. 

احمد جوانمرد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز اقتصاد مقاومتی را جدای از اقتصاد ریاضی دانست و درست مصرف کردن در خانواده را یکی از شیوه های اقتصاد مقاومتی عنوان نمود.

گفتنی است در این جلسه سه مصوبه در خصوص دستور کار جلسه به تصویب رسید.