۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

مقیمی:

پیشرفت زرندیه با سایر شهرستانها قابل مقایسه نیست/ سرمایه‌گذاران در بروکراسی اداری درگیر نشوند

پیشرفت زرندیه با سایر شهرستانها قابل مقایسه نیست/ سرمایه‌گذاران در بروکراسی اداری درگیر نشوند

ساوه- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان زرندیه گفت: پیشرفت شهرستان زرندیه با هیچ یک از شهرستان های استان مرکزی قابل مقایسه نیست .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز شنبه در جلسه شورای اداری زرندیه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان زرندیه در حوزه‌های مختلف افزود: شهرستان زرندیه بدلیل برخورداری از ظرفیت هایی مانند نزدیکی به پایتخت نزدیکی فرودگاه بین المللی و موقعیت جغرافیایی خاص در حال توسعه شتابان است که این توسعه نیازمند برنامه ریزی و مدیریت مناسب در بخش های مختلف است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات این شهرستان گفت : سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان اشتیاق دارند و زرندیه را یک فرصت طلایی به حساب می آورند.

مقیمی تسهیل در امر سرمایه گذاری در زرندیه را از وظایف مهم مسئولان  این شهرستان دانست و افزود : نباید سرمایه گذاران در بروکراسی اداری درگیر شوند.

استاندار مرکزی بیان کرد: زرندیه بدلیل نوپا بودن و شرایط ویژه در بخش صنعت و کشاورزی با کمبودهایی مواجه است که بیش از پیش باید برای تامین این نیازها تلاش شود.

مهاجرت جوانان به شهرها

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سرمایه گذاران بسیاری در بخش صنعت بدلیل برخورداری زرندیه از ظرفیت های ویژه و کم نظیر به این منطقه روی آورده اند.

شهلا میرگلو بیات بر توجه جدی مدیران استانی به شهرستان زرندیه تاکید کرد و گفت: جوانان زرندیه به دلیلی نبود شغل به شهرستان های دیگر مهاجرت می کنند و بیکاری از معضلات جدی زرندیه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این منطقه دارای 15 هزار نفر جمعیت است که بیشتر آنان بالای 50 سال سن دارند اظهار کرد: بیشتر جمعیت جوان بخش خرقان این شهرستان بدلیل نبود برخی خدمات و امکانات به سایر شهرها مهاجرت کرده اند.

میرگلوبیات افزود : به دلیلی کم توجهی مسئولان استانی به شهرستان زرندیه درخواست های زیادی به بنده مبنی بر انتزاع شهرستان زرندیه از استان مرکزی ارائه شده است که اگر این کم توجهی ها ادامه یابد این خواسته مردم را با جدیت پیگیری می کنم.

وی آسفالت راه روستایی شهرستان از میانگین استانی عقب‌تر است، بهسازی جاده و محورهای این شهرستان، تعریض جاده قدیم ساوه - زرندیه، بهسازی جاده خشکرود که از 40 سال پیش هیچ تغییری در آن حاصل نشده است، اصلاح ورودی شهرهای مامونیه، زاویه و پرندک، تبدیل پل روگذر در محور قدیم ساوه زرندیه بر روی ریل راه آهن به عنوان یک نقطه حادثه خیز و ترافیک سنگین کنار گذر مامونیه را به عنوان بخشی از مشکلات زرندیه بیان کرد.

میرگلوبیات معطل ماندن تصفیه خانه آب شهرهای مامونیه، زاویه و پرندک، نیمه کاره‌ ماندن مجتمع فرهنگی مامونیه و زاویه، گازرسانی به روستاها که از حد استانی عقب‌تر است، مشکل تامین سوخت روستاهایی که فاقد گاز هستند، بلاتکلیفی در احداث کشتارهای صنعتی که از نیازهای شهرستان است را به عنوان بخش دیگری از مشکلات شهرستان برشمرد.

وی در خصوص کمبودهای این شهرستان در حوزه بهداشتی و درمانی گفت: بیمارستان زرندیه در حد یک درمانگاه است و در بسیاری از تخصص ها، پزشک ندارد.

امام جمعه زرندیه نیز در ادامه این جلسه مدیریت را فرصتی مناسب برای خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی از این زمان برای کمک به رفع مشکلات مردم استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدعلی علم الهدی افزود: مردم این شهرستان در بخش درمان مشکل دارند و وجود یک بیمارستان در این منطقه پاسخگوی نیاز مردم نیست.

در ادامه این جلسه با تشکیل کارگروه های مختلف در بخش های کشاورزی، صنعت، صادرات، آب شهری و روستایی، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، عمران شهری و روستایی و فرهنگی مشکلات مردم این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2172461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha