۲ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۸

مقیمی:

انعکاس ضعفها درمطبوعات و صدا و سیما به مدیران در برنامه ریزیها کمک می کند

انعکاس ضعفها درمطبوعات و صدا و سیما به مدیران در برنامه ریزیها کمک می کند

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی مطبوعات و صدا سیما چشم و گوشهای باز جامعه هستند گفت: انعکاس ضعفها و مشکلات درمطبوعات و صدا سیما به مدیران در برنامه ریزیهای بهتر و جامع تر کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار فرستنده تلویزیون دیجیتال در شهرستان شازند افزود: رسانه ها با انعکاس بی طرفانه ضعفها و مشکلات به نوعی یاریگران کارگزاران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه صداوسیما به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در راس هرم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در کشور وجود دارد و افزود: با توجه به حجم بالای مخاطب و نوع برنامه های صدا و سیما، تاثیر فرهنگی بسزایی نسبت به سایر اقدامات فرهنگی بر مردم دارد.

نقش صداوسیما در توسعه فرهنگی

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی به نقش صداوسیما در توسعه فرهنگی و انتقال پیام انقلاب اسلامی به دنیا اشاره کرد و افزود: شهرستان شازند علیرغم وجود صنایع بزرگ ملی در محرومیت به خصوص در حوزه بهداشت و درمان به سر می برد که رسانه ها با انعکاس این مشکلات می توانند خدمت بزرگی به مردم این شهر انجام دهند.

قاسم عزیزی ادامه داد: از 23 مرکز درمانی شهرستان شازند، 16 مرکز آن فاقد پزشک می باشد و از بیمارستان 96 تختخوابی شازند نیز به علت عدم پزشک متخصص و عدم تجهیزات پزشکی تنها 50 درصد از ظرفیت این بیمارستان استفاده می شود که جوابگوی نیاز مردم این شهرستان نمی باشد.

وی استقرار پایگاه امداد و نجات هوائی، ارتقای محورهای مواصلاتی شهرستان و توجه به صنایع و وضعیت اشتغال و نیازهای این منطقه را خواستار شد و از مطبوعات و رسانه خواست در انعکاس آلودگی شهر اراک به صنایع مستقر در شهر اراک و آلودگی ترافیکی ناشی از حمل و نقل بپردازند زیرا برابر مطالعه صورت گرفته ، درصد سرایت آلودگی ناشی از نیروگاه به شهر اراک بسیار ناچیز عنوان شده است.

با هجمه وسیعی از تبلیغات کاذب و بی اساس مواجهیم

مدیر کل صداوسیمای استان مرکزی نیز با بیان اینکه امروزه با هجمه وسیعی از تبلیغات کاذب و بی اساس دنیای غرب که علیه هویت، فرهنگ و اعتقادات نشانه گرفته اند مواجهیم افزود: رسانه ملی در راستای آگاهی دادن به مردم نقش مهمی داشته و در انتخابات گذشته علیرغم تهاجمات مختلف فرهنگی دیدیم که نقش رسانه ملی در حضور یکپارچه مردم در انتخابات نمایان بود.

حمید رضا قربانی جم افزود: گذر از آنالوگ به دیجیتال از برنامه های مهم صداوسیما در چندسال اخیر بوده که در حال حاضر 83 درصد استان مرکزی و 85 درصد شهرستان شازند از شبکه دیجیتال برخوردار هستند.

92 هزار نفر تحت پوشش شبکه های دیجیتال

وی رشد 11 درصدی مخاطبان شبکه استانی نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته را از افتخارات شبکه آفتاب عنوان کرد و افزود: بالابردن سطح کیفی برنامه ها، شناسائی نقاط مختلف استان و بیان خواسته های مردم از طریق رسانه ملی از اهداف صداوسیمای استان مرکزی مرکزی است.

گفتنی است همزمان با افتتاح شبکه فرستنده دیجیتال شازند شبکه های fm ایستگاههای کوهپنا، سمنگان و آهنگران استان نیز به ارزش 15 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای ساخت و راه اندازی فرستنده دیجیتال شهرستان شازند نیز بیش از 10 میلیارد ریال هزینه شده است و با راه اندازی این فرستنده، 80 درصد مناطق روستائی و 82 درصد مناطق شهری شهرستان شازند تحت پوشش دریافت 20 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی قرار گرفتند.

همچنین با بهره برداری از این طرح 92 هزار نفر از جمعیت شهرستان شازند از پوشش شبکه های تلویزیونی دیجیتال برخوردار شدند.

 

 

کد خبر 2161537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha