۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

آشتیانی:

افراد جامعه نباید نسبت به مدرسه سازی در کشور بی تفاوت باشند

افراد جامعه نباید نسبت به مدرسه سازی در کشور بی تفاوت باشند

خمین - خبرگزاری مهر: عضو مجمع خیرین مدرسه ساز کشورگفت: افراد جامعه نباید نسبت به مدرسه سازی که پایه های فرهنگ و توسعه کشور را محکم می کنند بی تفاوت باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هاشم سلیمی آشتیانی شامگاه چهارشنبه در سیزدهیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز خمین در کانون امام خمینی(ره) افزود: برای ساخت یک مترمربع مدرسه 10 میلیون ریال باید هزینه شود و هیچ یک از افراد جامعه نباید نسبت به این امر مهم جامعه بی تفاوت باشند.

وی با تاکید بر اینکه در دین ما مسلمانان کمک به هم نوع و انجام کارهای خیر برای رضایت خداوند سفارش شده است تصریح کرد: کارهای خیرخواهانه صالحات محسوب می شوند و نباید افراد جامعه نسبت به انجام کارهای صالحه که غذای روح هم هست بی تفاوت شوند.

استاندار مرکزی نیز کمک خیرین را در مدرسه سازی چشمگکیر دانست و گفت: خیرین و افراد نیکوکار با صرف بخشی از سرمایه های مالی خود در احداث، نوسازی و تجهیز مدارس و مراکز علمی کشور و استان نقش چشمگیری دارند.

تلاش و همراهی مردم با دولت در قالب مجمع های خیرین

محمد حسین مقیمی  افزود: یک شیفت شدن اکثر مدارس استانها و شهرستان های کشور دستاورد سرمایه گذاری خیرین مدرسه ساز در جهت ارتقای نظام تعلیم و تربیت است.

 


 

وی گفت: تلاش و همراهی مردم با دولت در قالب مجمع های خیرین در حوزه ساخت بیمارستان، دانشگاه، مدرسه، راهسازی و احداث مسکن برای خانواده های بی بضاعت از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار مرکزی افزود: در آیات و روایات اسلامی تاکید بسیاری بر انجام فعالیت خیرخواهانه شده است و از فعالیت خیرین در آموزه های دینی بعنوان صدقه جاریه یاد شده است.

مدیر آموزش و پرورش خمین نیز گفت: خیرین بازوان توانمند نظام تعلیم و تربیت هستند و در شهرستان با فعالیت شاخص در پروژه های مختلف مدرسه سازی، باعث افتخار و سربلندی جامعه فرهنگیان شهرستان، استان و کشور هستند.

داود جنتی بیان کرد: خیرین با حضور فعال در پروژه های مختلف مدرسه سازی توانسته اند بخشی از کمبودها و نیازهای آموزش و پرورش کشور را برطرف کنند.

 

کد خبر 2166228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha