۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۵۸

مقیمی تاکید کرد:

جلب مشارکت خیرین یک ضرورت استان/ 40 درصد ساخت و سازهای آموزشی کشور توسط خیرین انجام می شود

جلب مشارکت خیرین یک ضرورت استان/ 40 درصد ساخت و سازهای آموزشی کشور توسط خیرین انجام می شود

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی برضرورت جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز در راستای توسعه علم و دانش استان تاکید کرد و گفت: مشارکت در امر مهم و مقدس مدرسه سازی، نوسازی، بهسازی و تجهیزات مدارس یک سنت حسنه است.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد حسین مقیمی ظهر سه شنبه با بیان این مطلب در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: خیرین مدرسه ساز امروز نقش مهمی در حوزه ساخت و سازهای حوزه آموزشی عهده دارند بگونه ای که  40 درصد ساخت و سازهای کشور در حوزه آموزشی توسط خیرین صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش موفق خیرین مدرسه ساز در ساخت و سازهای حوزه آموزشی امروز وقت آن است تا این حمایت و پشتیبانی خیرین را به سمت توجه به علم، توجه به بخش نرم افزاری آموزشی و نخبه پروری هدایت کنیم.

استانداراستان مرکزی گفت: نگرش مجموعه دولت در سطح کلان و مدیریت استان مرکزی در حوزه آموزش و پرورش یکی است و آن جلب مشارکت مردم در این حوزه است.

علاقمندان به علم و دانش در استان مرکزی بسیارند

مقیمی با بیان این که علاقمندان به علم و دانش در استان مرکزی بسیارند، افزود: خیرین در امر مدرسه سازی حمایت های ویژه ای از آموزش و پرورش و دولت داشته اند و باید در حمایت از نخبگان علمی و حوزه فکر و اندیشه نیز گام های موثری بردارند.

وی یادآور شد: افراد زیادی هستند که حاضر به سرمایه گذاری برای تعالی علم و دانش در جامعه هستند که شناسایی آنان امری ضروری است.

استاندار استان مرکزی با بیان این که 25 درصد نخبگان کشور از جمعیت 1.8درصدی استان مرکزی برخواسته اند افزود: این افراد در عرصه های مختلف بسیار اثرگذار بوده اند و برخی از آنها از جمله امام راحل مسیر تاریخ را تغییر دادند.

 

کد خبر 2170886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha