۸ آبان ۱۳۹۲، ۲۱:۲۸

مقیمی:

جبران عقب ماندگی ها اولویت استان مرکزی است/ تعطیلی پنج شنبه های اراک لغو شد

جبران عقب ماندگی ها اولویت استان مرکزی است/ تعطیلی  پنج شنبه های اراک لغو شد

اراک خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: جبران عقب ماندگی های استان در بخش های مختلف از اولویت های کاری مدیریت جدید استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر چهارشنبه با بیان این مطلب در شورای برنامه ریزی استان مرکزی افزود: باید در فرصت باقی مانده سال با توجه به کارهای عقب مانده استان و تلاش در جهت جبران این عقب افتادگی ها استان را در مسیر رشد و تعالی رهنمون ساخت.

وی با اشاره به موقعیت صنعتی استان مرکزی و توانمندیهای بخش کشاورزی است استان گفت: باید با بهره گیری از این توانمندیها و بالفعل کردن آنها جایگاه واقعی استان مرکزی را در کشور تبیین کرد.

استاندار استان مرکزی در ادامه بر ضرورت جمع بندی بودجه سال 93 تا پایان آذرماه امسال تاکید کرد و گفت: تحویل دیرهنگام لایحه بودجه به مجلس از سوی دولت ایرادی بود که طی سالهای اخیر بر دولت وارد می شد و نباید اجازه داد با دیر تهیه شدن بودجه در استان ها و تحویل آن به دولت بار دیگر شاهد این واقعه باشیم.

ممنوعیت پیشنهاد پروزه های عمرانی جدید

مقیمی با بیان این که دستورالعمل بودجه سال 93 به استان های کشور ابلاغ شده تحقق رشد اقتصادی مثبت، کنترل تورم، بهبود وضع رفاهی دهک های متوسط و پایین کشور، ایجاد ثبات اقتصادی و انظباط مالی، کاهش بیکاری و ...را از اهداف کلان این بودجه برشمرد و گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام و ممنوعیت پیشنهاد پروژه های جدید از دیگر موارد موردتاکید در بودجه سال 93 است.

 

 

وی در ادامه از سفرهای شهرستانی خود به عنوان یک فرصت برای تدوین بودجه سال 93 شهرستان ها یاد کرد و گفت: با توجه به این که در سفرهای شهرستانی تمام اعضای شورای برنامه ریزی استان ما را همراهی نمی کنند فرمانداران می توانند در صورت نیاز از اعضای شورای برنامه ریزی برای شرکت در این سفرها دعوت کنند.

در این جلسه همچنین معاون برنامه ریزی استانداری استان مرکزی با بیان اینکه، ملاک کار استان در دولت حرکت بر اساس برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز نظام است افزود: کار باید بر اساس برنامه هایی که کارشناسی شده است پیش رود.

محمدرضا عاشوری تصریح کرد: برنامه های در مقاطع مختلف رصد می شود چرا که رصد مستمر هزینه و درآمدهاو شاخص های مهم برنامه ای موجب دیدن نقاط قوت و ضعف و رفع به موقع آن است.

در این نشست گزارش تحلیلی از وضهیت شاخص های اقتصادی و تورم استان و طرح آمایش استان مرکزی ارائه شد.

تعطیلی پنج شنبه های اراک لغو شد

همچنین در این جلسه تعطیلی های پنج شنبه های ادارات و دستگاههای اراک لغو شد.

در پی مصوبه هیات دولت مبنی بر افزایش ساعت کاری دستگاه های اجرایی تعطیلی پنج شنبه در اراک شد.

به گزارش خبرنگارمهر، استاندار استان مرکزی عصر روز چهارشنبه با تصویب لغو تعطیلی پنج شنبه ها در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ساعات پیشنهادی هیات دولت در تصویب نامه اخیر خود مبنی بر حضور کارمندان در 6 روز کاری هفته و  پر کردن 44 ساعت کاری  از ساعت 8 صبح لغایت 15 و 30 دقیقه است که تغییر این ساعت در  استان ها بر عهده شورای برنامه ریزی قرار گرفته است.

وی با بیان این که تعطیلی پنج شنبه ها در کلان شهر اراک لغو خواهد بود افزود: ساعت کاری ادارات از ساعت 7 صبح لغایت 14 و 30 دقیقه خواهد بود.

تعطیلی روزهای آلاینده بررسی می شود

استاندار استان مرکزی ادامه داد: با توجه به این که تعطیلی پنج شنبه ها در  کلان شهر اراک در پی آلودگی شدید هوا در این شهر صورت گرفته بود برای کاهش نگرانی ها پیرامون این موضوع بررسی پیشنهاد تاخیر در ساعت شروع کار دستگاههای اجرایی و تغییر ساعت کاری دستگاه ها در روزهای آلوده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مقیمی در ادامه در پاسخ به ایراد نماینده دادگستری کل استان در خصوص لغو تعطیلی پنج شنبه ها و مشکلاتی که در پی این مصوبه برای این مجموعه به لحاظ تعیین وقت دادگاهها تا 6 ماه آینده برای مردم پی می آید گفت: همه باید قبول کنیم که دولت تغییر کرده و دولت جدید مخالف ساعت کاری کاسته شده و تعطیلی های بسیار است.

 

کد خبر 2166073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha