۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

حدادپور مطرح کرد:

تبیین علل تعطیلی روزهای پنج شنبه در استان البرز

تبیین علل تعطیلی روزهای پنج شنبه در استان البرز

کرج - خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: يكي از دلايل استمرار این طرح تأثیر آن روي كاهش آلودگي هوا و ترافيك شهري است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، کاوه حدادپور با بیان این مطلب در جلسه شورای برنامه ریزی به تبیین علل تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان استان پرداخت و  گفت: طبق ارزیابی و بررسی های شورای عالی ترافیک، محیط زیست و سازمان هواشناسی استان با تعطیلی پنج شنبه ادارات در 6 ماهه اول سال 92 شاهد کاهش آلودگی هوا بوده ایم.

وی با مقایسه موردی تأثیر اجرای این طرح، افزود: در 6 ماهه اول سال 92 و 6 ماهه اول سال 91 تعطیلی پنج شنبه ها کاهش آلودگی هوا در روزهای پایانی هفته را در پی داشته است.

حدادپور با اشاره به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال تصریح کرد: نیمه دوم سال به علت بازگشایی مدارس، سردی و وارونگی هوا، آلودگی هوا در کلانشهر کرج افزایش می یابد از این رو تداوم اجرای این طرح نیز ضروری به نظر می رسید.

این مسئول همچنین با بیان اینکه در نیمه دوم سال 91 تنها 3 درصد روز پاک داشته ایم،خاطر نشان کرد: طبق نظر هواشناسی استان در مهر ماه سال 91 اصلاً روز پاک نداشته ایم.

وي اظهار كرد: كاهش هزينه ها،افزايش سفرهاي برون شهري كه به تبع آن كاهش سفرهاي درون شهري را به همراه داشته از ديگر عوامل تداوم طرح تعطيلي روزهای پنجشنبه در استان البرز است.

گفتنی است، در این جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با 20 رای موافق و یک رای مخالف و  اکثریت آرا به ادامه تعطیلی پنج شنبه ها رای دادند.

شایان ذکر است تداوم اجرای این طرح نیز تغییری در ساعت کاری کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی استان نخواهد داشت.

ادامه جلسه شورای برنامه ر یزی استان به بررسی پیشنهادهای کارگروه های تخصصی استان در بخش های مختلف عمرانی، کشاورزی و...اختصاص داشت.


 
 

کد خبر 2137983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha