۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۵

مقیمی:

صنعت استان مرکزی حامی ورزش نیست/ نقش کم رنگ صنایع در مقابل تیمهای ورزشی

صنعت استان مرکزی حامی ورزش نیست/ نقش کم رنگ صنایع در مقابل تیمهای ورزشی

اراك - خبرگزاری مهر: استاندار مركزی با بیان اینکه صنعت استان حامی ورزش نیست گفت: صنایع استان در قبال آلودگی ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد می کنند باید با هزینه کردن بخشی از اعتبارات خود به تیمهای ورزشی و ورزشکاران دین خود را ادا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد حسين مقيمی ظهر روز سه شنبه درنشست جامعه ورزش استان مركزی ورزش را ضامن سلامت جامعه دانست و افزود:  صنعت استان در عرصه ورزش نقش كمرنگي دارد و اين امر باعث عقب ماندگي در ورزش به ويژه بخش حرفه اي آن مي شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه و رشد ورزش قهرماني نيازمند تجهيزات حرفه اي و پشتوانه هدفمند مالي از نخبگان ورزشي است اظهارداشت: این ارتقاء در استان مركزي تنها با همکاری صنایع صورت می گیرد.

مقیمی با اشاره به اینکه توجه به ورزش به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود اظهارداشت: توجه بيشتر مسئولان به ورزش و جوانان باعث سلامت بيشتر جامعه و كاهش چشم گير آسيب هاي اجتماعي مي شود.

وي اضافه كرد: اگرفرهنگ ورزش در جامعه گسترش يابد شور و نشاط فراگير شده و اين مهم زمينه ساز پيشرفت در زمينه هاي علمي، اقتصادي و اجتماعي مي شود.

لزوم ترويج ورزش همگاني در جامعه

مقيمي گفت: ورزش در حوزه كاركرد اجتماعي عامل همبستگي و انسجام است و مي‌تواند در پيشگيري و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي نقش مهمي داشته باشد.

وي عنوان كرد: ورزش وسيله‌اي براي اجتماعي شدن و تقويت اراده و اعتماد به نفس و راهي براي كاهش هيجانات و رهايي از تنش‌ها است.

 

 

استاندار استان مركزي گفت: ورزش موجب سلامت افراد جامعه مي‌شود و جامعه‌اي كه نيروي انساني سالم و شادابي داشته باشد اين امكان را خواهد داشت كه در راستاي توسعه واقعي سريع‌تر گام بردارد.

وي با تاكيد بر لزوم ترويج ورزش همگاني در جامعه بيان كرد: براي رشد ورزش همگاني بايد بين مردم ، مديران و دستگاهاي دولتي هماهنگي ايجاد شود تا افراد ورزش همگاني را جزئي از رفتار خود بدانند.

وي اظهار كرد: ايجاد انگيزه در مردم براي انجام فعاليت هاي ورزشي، بستر سازي و ايجاد تجهيزات ورزشي، افزايش آگاهي مردم نسبت به رشته هاي همگاني از جمله راهكارهاي لازم براي رشد و موفقيت بيشتر ورزش همگاني در سطح جامعه است.

بايد به ورزش قهرماني نيز در كنار ورزش همگاني اهميت داده شود

مقيمي با بيان اينكه بايد به ورزش قهرماني نيز در كنار ورزش همگاني اهميت داده شود اضافه كرد: ورزش قهرماني نياز جامعه است و گسترش اين مهم باعث ايجاد انگيزه در بين جوانان مي شود.

وي بيان كرد: بايد براي توسعه ورزش بانوان نيز برنامه ريزي كارشناسي صورت پذيرد و با كشف استعدادها از رده هاي پايه به قهرمان پروري پرداخته شود.

استاندار مركزي گفت: منابع و اعتبارات ورزشي بايد به طور عادلانه بين تمام نقاط استان تخصيص يابد و هيچ تبعيضي در اين زمينه توجيه پذير نيست.

وي يادآور شد: تمامي مديران استان به خصوص مديران ورزشي بايد در عمل و گفتار خود صداقت داشته باشند و نبايد بيشتر از فعاليت هاي انجام شده به مردم چيزي بگويند چرا كه اين مهم باعث جلب اعتماد مردم نسبت به مسوولان مي شود.

کد خبر 2160621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha