۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۶

مقیمی مطرح کرد:

لزوم استفاده از توان 1100 نخبه استان مرکزی/شمار زيادي از دانش آموختگان خمین بيكارند

لزوم استفاده از توان 1100 نخبه استان مرکزی/شمار زيادي از دانش آموختگان خمین بيكارند

خمین - خبرگزاری مهر: استاندار مركزی گفت: باید از توان یک هزار و 100 نفری نخبگان استان مرکزی برای حل مشکلات مردم و جلوگیری از فرار مغزها استفاده کنیم.

به گزاشر خبرنگار مهر، محمد حسين مقيمي عصر روز شنبه در جلسه شوراي اداری در بيت تاريخي امام خميني (ره) افزود: از چهار هزار و 400 نخبه کشور یک چهارم آن متعلق به استان مرکزی است که یک فرصت برای حل مشکلات و موانع موجود محسوب می شود.

وی توسعه متوازن استان را در گرو بهره وري صحيح از منابع و استفاده بهينه از همه ظرفيت ها، توانمندي ها و قابليت هاي موجود دانست و تصریح کرد: از پتانسيل نخبگان و منبع انساني توانمند و كارآمد بايد در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده بهينه شود.

مقيمي بهره وري منابع موجود استان را در سطح حداقل دانست و گفت: بطور نمونه راندمان آبياري و اجراي طرح آبياري نوين كشاوزري اين استان ۳۰ درصد است كه با توسعه اين طرح مي توان منابع آبي استان را بهبود بخشيد .

استاندار مركزي افزود: درصورت اصلاح روشها و ارائه راهكارهاي جديد و افزايش بهره وري؛ مشكلات كمبود نقدينگي سرمايه گذاران صنعتي، مشكل سرمايه درگردش، مشكلات گمركي و بانكي و كمبود آب بخش كشاورزي و آب آشاميدني قابل حل است.

مقيمي خاطرنشان كرد: با يكپارچه سازي اراضي كشاورزي، اجرا و توسعه آبياري تحت فشار، استفاده از كمكهاي بلاعوض دولتي، بهره وري از منابع موجود و همكاري همه جانبه مسوولان، توسعه متوازن استان مركزي محقق خواهد شد.

 

هماهنگی كه در سطح مديريتي كشور پيدا شده، خلق حماسه بزرگ اقتصادي دشوار نخواهد بود

نماينده مردم خمين در مجلس شورای اسلامي نیز با اشاره به مشکلات موجود کشور گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید که انتخابی از سوی مردم بود هماهنگی كه در سطح مديريتي كشور پيدا شده، خلق حماسه بزرگ اقتصادي دشوار نخواهد بود.

محمد ابراهيم رضايي افزود: اكنون كه دولت به سبب نامگذاري امسال باعنوان حماسه سياسي و اقتصادي، ديپلماسي جديدي را آغاز كرده، همه مسوولان و مردم بايد براي خلق حماسه اقتصادي با يكديگر متحد و متفق شوند.

وي اظهار كرد: انسجام ميان مسئولان ضمن افزايش اقتدار ملي و تقويت تيم مذاكره كننده در ژنو، تغييرات مثبت و خوبي نيز در ارتقاي سطح ملي، ساماندهي معيشت مردم و رشد توليد و ثروت ملي به همراه خواهد داشت.

رضايي با بیان اینکه همه مسوولان بايد با استاندار جديد استان مركزي همكاري كنند تصریح کرد: از آن سو مردم نیز توقعاتی دارند و نباید  اين شور، نشاط و انتظار مردم نبايد به ياس و نااميدي تبديل شود.

شمار زيادي از دانش آموختگان خمین بيكارند

فرماندار خمين نیز مهمترين مشكل شهرستان خمین را محدويت اشتغال و توسعه نيافتن بخش صنعت عنوان كرد و افزود: شمار زيادي از دانش آموختگان اين شهرستان بيكارند و اين موضوع به معضل اصلي خانواده ها تبديل شده است.

عليرضا كريمي اظهارداشت: طبق بررسي هاي كارشناسان ۳۵ درصد از مجموع منابع آبي موجود شهرستان خمين بر اثر كاهش نزولات آسماني خشكيده و از چرخه توليد بخش كشاورزي خارج شده است.

كريمي افزود: ازمجموع يك هزار و۴۷۱ منبع آبي موجود درشهرستان خمين ۱۷۵حلقه چاه عميق و نيمه عميق، ۱۲۷ رشته قنات، ۵۶ دهنه چشمه، ۳۸ رشته رودآب و ۱۱باب سد خاكي بطور كامل خشك شده و فاقد آبدهي است.

وي گفت: با تسريع در اجرا و بهره برداري از طرح انتقال آب از سد كوچري، مشكل كم آبي شهرستان خمين تا حد زيادي برطرف خواهد شد.

 

کد خبر 2158314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha