۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۲۲

مقیمی:

مُهر استاندارد برای مصرف کننده اطمینان آور است/ صادرات کالای غیراستاندارد عامل از دست دادن بازارهای همسایه

مُهر استاندارد برای مصرف کننده اطمینان آور است/ صادرات کالای غیراستاندارد عامل از دست دادن بازارهای همسایه

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مُهراستاندارد کالاها برای مصرف کننده اطمینان آور است، گفت: با تضمین کالای با کیفیت و استاندارد این اطمینان را به شهروندان می دهیم که از کالایی که خریداری می کنند اطمینان داشته باشند لذا استاندارد و کالاهای مشمول استاندارد در داخل و خارج کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر شنبه در مراسم تقدیر از واحدهای نمونه صنعتی استان مرکزی افزود: استاندارد و کالاهای مشمول استاندارد در داخل و خارج کشور اهمیت بسزایی دارد و استانداردها ما را در امر صادرات بیمه خواهد کرد و مهر استاندارد در واقع به مصرف کننده این امید را می دهد که اطمینان کامل برای استفاده از کالا را داشته باشد.

وی اظهار داشت:امروز کمترین مشکل را در خصوص مصالح ساختمانی دارا هستیم چرا که استاندارد به طور کافی در این زمینه وارد شده است و برای ساخت و ساز از مواد و مصالح استاندارد استفاده می شود.

مقیمی اضافه کرد: در ارتباط با صادرات امروزه کشورهایی که می توانند کالاها را دربازار بین الملل به فروش برسانند که که کالاهای تولیدی آنها از استاندارد لازم برخوردار باشد.

صادرات کالای غیراستاندارد از عوامل از دست دادن بازارهای همسایه

وی بیان داشت: یکی از عواملی که ما در گذشته بازار فروش خود را از دست دادیم این بوده است که محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت به کشور های همسایه و کشورهای دیگر صادر شده است و با تولید و صادرات محصولات غیراستاندارد بازار فروش ما در کشور های دیگر از بین رفته است.

 

استاندار استان مرکزی افزود: در صورتی می توانیم اقتصاد مقاومتی داشته باشند و مصرف کنندگان و خریداران بسیاری در کشورهای دیگر و در کشور خودمان داشته باشیم که ما بتوانیم محصولات و کالاهای استاندارد و با کیفیت را تولید و به تولید محصولات استاندارد به صادرات و افزایش نقدینگی کمک کرده باشیم به امید آن روز.

مقیمی اظهارداشت: برای تولید محصولات استاندارد و با کیفیت باید سخت گیری کرد البته سخت گیری به معنای رعایت کامل قوانین و مقررات اجرایی و اجازه ندادن به تولید و پخش کالایی بدون استاندارد.

وی در پایان افزود: محصول استاندارد ما را بیمه خواهد کرد توسعه و پیشرفت ما در گرو تولید محصولی با کیفیت و دارای نشان استاندارد است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:استاندارد یک موضوع اساسی ومهم است که هرچه استاندارد بالاتر برود ضریب امنیت و سلامت مردم بالاتر رفته است وباید فرهنگ استاندارد همگانی شود.

صادر کنندگان سفیران توسعه کشور

محمدحسن آصفری افزود: امروزه کالایی دارای نشان ومهر استاندارد باشد مصرف کننده به خود اطمینان می دهد که کالای مورد نظر از کیفیت خوبی برخوردار است.

آصفری در ادامه گفت: صادر کنندگان سفیران توسعه کشور ما هستند اگر صادرکنندگان ما محصولات بی کیفیت وغیر استاندارد را صادر کنند نتیجه باعث از دست دادن بازارهای بین المللی وکاهش توسعه ملی خواهد بود لذا سفیران توسعه و اقتصادی ما باید همواره به تولید محصولات با نشان استاندارد باشند وبا تولید محصولاتی با کیفیت راه را برای حضور در بازارهای بین المللی بازکنند.

وی اظهار داشت: مسئله استاندارد باید در زمینه فرهنگ سازی توجه شود چرا که برخی از مردم به دنبال خرید کالایی ارزان قیمت هستندکه این قیمت ارزان بی کیفیتی محصول را دنبال دارد در حالی که اگر مردم کالای با نشان استاندارد را خریداری کنند به نتیجه مطلوبیت کافی خواهند رسید که باید این مهم در بین مردم فرهنگ سازی شود.

لابی گری ها در زمینه گرفتن استاندارد خلاف قانون و عین خیانت

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در ادامه لابی گری ها در زمینه گرفتن استاندارد را خلاف قانون و عین خیانت دانست وگفت:لابی گری در خصوص استاندارد و برای دریافت استاندارد عین خیانت به کشور است ومسئولان در این زمینه باید از لابی گری ها دورباشند.

وی اضافه کرد: مسئله استاندارد به گونه ای با اهمیت میباشد که برای تقدیم لایحه استاندارد به مجلس 8 کمیسیون مجلس در آن دخیل بوده اند که هر کمیسیون 3 نماینده برای این مهم معرفی کرده اند و کمیسیون های انرژی،بهداشت، عمران و کشاورزی و اجتماعی دخیل بوده اند که لایحه استاندارد مورد بررسی و به صحن رسمی مجلس تقدیم گردد که سازمان استاندارد به صورت مستقل ودور از تمامی لابی گری بتواند کار خود را برای حفظ سلامت وامینت مردم ورشد وتوسعه جامعه انجام دهد.

کد خبر 2162818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha