۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

مقیمی:

استان مرکزی با 2500 واحد صنعتی قلب تپنده اقتصاد کشور است

استان مرکزی با 2500 واحد صنعتی قلب تپنده اقتصاد کشور است

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی با در بر داشتن دو هزار و 500 واحد صنعتی فعال به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور عمل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی صبح شنبه با بیان این مطلب در شورای اداری شهرستان شازند افزود: توزیع خوب صنعت در تمام شهرستان های استان مرکزی باعث شده تا این بخش در تمام بخشهای استان مرکزی حرف برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت پتروشیمی و پالایشگاه در منطقه شازند گفت: باید با تکمیل زنجیره های تولید محصولات پتروشیمی و پالایشگاه در این منطقه موجبات رشد و گسترش این شهرستان را فراهم کرد.

تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی

استاندار استان مرکزی با بیان این که تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی امروز هدف والای کشور است و دولت در تلاش است با توجه به همه بخشهای اقتصادی موجبات تحقق این مهم را فراهم کند، افزود: دولت اعتدال در تلاش است با شتاب بخشی به اهداف سند چشم انداز توسعه رشد 8 درصدی اقتصاد را در کشور محقق کند کاری که در سایه بی برنامگی طی سالهای اخیر مغفول مانده است.

مهندس مقیمی تاکید کرد: توسعه متوازن و حضور موثر در رقابت های جهانی در گرو جبران عقب افتادگی هاست و تنهابا توجه بر برنامه های محوری سند چشم انداز می توان به ترسیم افق های نوین برای کشور پرداخت.

وی تاکید کرد: تنها در سایه پایبندی به اهداف برنامه پنجم توسعه است که می توان ایران را به قدرت برتر خاورمیانه تبدیل کرد.

بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی موجود در استان مرکزی

استاندر استان مرکزی گفت: با بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی موجود در استان مرکزی و شهرستان شازند پویایی در اقتصاد و اشتغال منطقه را موجب شویم.

گفتنی است تجدید میثاق با شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، شرکت در شورای برنامه ریزی شهرستان شازند و بازدید از 3 خانواده شهید از دیگر برنامه های سفر یک روزه  استاندار مرکزی به شهرستان شازند بود.

استاندار استان مرکزی همچنین عصر امروز از فاز دوم پتروشیمی شازند بازدید خواهد کرد.

کد خبر 2176074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha