۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱

مقیمی در مراسم معارفه فرماندار زرندیه:

منابع مالی در پرداخت یارانه باید مدیریت شود/ ریشه تمامی مسائل اقتصادی در مسائل فرهنگی است

منابع مالی در پرداخت یارانه باید مدیریت شود/ ریشه تمامی مسائل اقتصادی در مسائل فرهنگی است

ساوه – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه منابع مالی درپرداخت یارانه را باید مدیریت کنیم گفت: برای اجرای بهتر هدفمند کردن یارانه ها، مدیریت در هزینه کرد منابع مالی مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد حسین مقیمی صبح روز شنبه با بیان این مطلب در مراسم تودیع و معارفه فرماندار زرندیه افزود: مرحله دوم هدفمندی یارانه ها باید به گونه ای اجرا شود که پول به دست آمده از این مرحله صرف ساماندهی مسائل اقتصادی و توسعه کشور شود.

وی افزود: در پایان سال 92 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد که این سیاستها باید مد نظر همه مردم و مدیران قرارگیرد تا در نهایت حمایه اقتصادی به وقوع بپیوند.

ریشه تمامی مسائل اقتصادی در مسائل فرهنگی وجود دارد

استاندار مرکزی با اشاره به این که ریشه تمامی مسائل اقتصادی در مسائل فرهنگی وجود دارد افزود: باید مسائل اقتصادی در جامعه رفع شود تا به دنبال آن سایر مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز رفع شود.

مقمیی با اشاره به اشاره به این که شهرستان زرندیه مستعد تبدیل شدن به قطب کشاورزی در کشور است تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات کشاورزی در این شهرستان رفع شود چرا که شهرستان زرندیه یکی از شهرستانهای مستعد توسعه کشاورزی در کشور محسوب می شود.

وی تلاش در جهت  تحقق برنامه های سند چشم انداز را از اهداف همه مدیران عنوان کرد و ابراز داشت: وظیفه مدیران فراهم کردن شرایطی برای جهش در مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی  کشور است.

در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت: دوره مدیریت ها و مسئولیت ها برای همه افراد پایان پذیر است لذا مسئولان باید در زمان مسئولیت داشتن خویش برای جلب رضایت مردم و خدا تلاش مضاعف کنند.

رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم باید یکی از اولویت های مدیران باشد

شهلا میر گلو بیات ارزشها و مسائل اخلاقی انسانی را بالاتر از مسائل مادی دانست و اظهار داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم باید یکی از اولویت های مدیران باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان زرندیه ابراز کرد:  سطح متوسط زیرساختهای عمرانی این شهرستان  نسبت به سطح متوسط کشوری عقب تر است و حتی تعدادی از روستاهای این شهرستان هنوز از نعمت گاز طبیعی برخوردار نشدند.

وی رسیدگی به راه ههای شهری شهرستان را از وظایف مسئولان برشمرد و گفت: راه بین شهری خوشرود یکی از راه های خطرناک این شهرستان است که هر سال قربانیان بسیاری را می گیرد.

میرگلو بیات اخذ اعتبار دو میلیارد تومانی برای ورزش زرندیه از کشور را از مهمترین اقداماات صورت گرفته در سال اخیر اعلام کرد و گفت: اما هنوز تعدادی از پروژه های ورزشی این شهرستان نیمه تمام و در انتظار رسیدگی مسئولان است.

اتمام پروژه بیمارستان امام رضا(ع) یکی از مشکلات مردم شهرستان زرندیه

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اتمام پروژه بیمارستان امام رضا (ع) را یکی از مشکلات مردم شهرستان زرندیه عوان کرد و افزود: این بیمارستان با اخذ اعتبار 4 میلیارد تومانی در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول عریض کردن خیابانها و جاده زرنده به پرندک را یکی دیگر از درخواستهای مردم این شهرستان عنوان و اضافه کرد: باید به مسائل فرهنگی مردم شهرستان زرندیه نیز رسیدگی شود و اجرای هدفمندی یارانه ها به گونه ای باشد که شیب آن روی مردم و قشر محروم فشاری وارد نکند.

میرگلو بیات اخذ مجوز دوبانده شدن جاده قدیم ساوه – زرندیه از معاونت راهبردی ریاست جمهور در سال جاری را یکی از اقدامات خوب انجام شده در راستای رفع مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: در سال پیش نیز 17 کیلیومتر از راههای روستایی در زرندیه آسفالت شده اند.

استفاده از نیروهای بومی یکی دیگر از درخواستهای مردم

وی استفاه از نیروهای بومی در این شهرستان را یکی دیگر از درخواستهای مردم شهرستان زرندیه در راستای رفع بیکاری جوانان آن عنوان کرد و گفت: حمایت از صنایع شهرستان زرندیه و در اختیار قرار دادن تسهیلات بانکی برای ستفاده صنایع می تواند به رفع مشکل بیکاری جوانان در شهرستان زرندیه کمک کند.

وی همچنین سوخت را یکی از معضلات بخش کشاورزی شهرستان بیان کرد و ابراز داشت: امسال بودجه 93 کشور به گونه بسته شده که منابع مالی نسبتا خوبی برای ایجاد زیرساختهای عمرانی در روستاها و مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر هدایتی فرماندار سابق شهرستان زرندیه محمد کردی به عنوان فرماندار جدید شهرستان زرندیه معرفی شد.
 

کد خبر 2269050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha