۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳

حجت الاسلام علم الهدی:

سیاست انفعالی در اقتصاد مقاومتی مورد پذیرش نیست/ لزوم اصلاح الگوی مصرف در خانواده، ادارات و نهادها

سیاست انفعالی در اقتصاد مقاومتی مورد پذیرش نیست/ لزوم اصلاح الگوی مصرف در خانواده، ادارات و نهادها

ساوه - خبرگزاری مهر: امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه سیاست انفعالی را در اقتصاد مقاومتی کارساز ندانست و گفت: در این بخش باید قبل از ضربه زدن دشمن راه را بر آن ببندیم و سیاست انفعالی مورد پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی علم الهدی صبح روز سه شنبه در سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در محل دفتر امام جمعه زرندیه اقتصاد مقاومتی را روشی برای مقابله با تحریم‌ها دانست و گفت: مردمي كردن اقتصاد از ضروريات اقتصاد مقاومتی است و بدون مشاركت، حضور و مقاومت مردم در اقتصاد، گذر از تنگناهاي تحريم ها و تهديدها امكان ناپذير است.

وی با تاکید بر اینکه نباید با توافق ژنو مسئولان اقتصاد مقاومتی را رها کنند تصریح کرد: باید تک تک شهروندان برای حداکثر استفاده از توان داخلی کوشش کنند و مسئولان نیز نباید مقاومت در برابر تهدیدهای خارجی را نادیده بگیرند.

حجت الاسلام علم الهدی اصلاح الگوی مصرف در خانواده ، ادارات و نهادها و اشتغال زاریی را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی مؤثر دانست و اظهارداشت: افزايش مشاركت مردم و تکیه بر تولید داخلی کشور و خوداتکایی وابستگی‌های خارجی را کاهش می دهد و راه را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی هموار می کند.

جدا نبودن فرهنگ از دیگر لایه های جامعه از جمله اقتصاد

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه جدا نبودن فرهنگ از دیگر لایه های جامعه از جمله اقتصاد را یاداور شد و بر لزوم فرهنگ سازی از درون خانواده و آموزش و پرورش تأکید نمود.

شهلا میرگلوبیات خواستار فعالیت بیشتر دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله اقتصاد مقاومتی شدو  گفت: باید دستگاههای فرهنگی با آموزش های خود به کمک اقتصاد مقاومتی بیایند.

درست مصرف کردن خانواده یکی از شیوه های اقتصاد مقاومتی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز به تبیین نقش فرهنگ و خانواده در اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در کنار شورای فرهنگ عمومی کارگروه رصد و شناسایی آسیب های اجتماعی ، تحلیل و بررسی ، تعامل و هماهنگی دستگاه  باید و ظایف خود شان را به نحو احسن انجام دهند تا در جلسات شورا تصمیم های قوی و تأثیر گذار گرفته شود.

مصطفی مشایخی با بیان اینکه شناسایی آسیب ها اولین گام در فعالیت های فرهنگی است افزود:  اقدام در این خصوص کارساز ترین بخش فعالیت های فرهنگی است. 

احمد جوانمرد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز اقتصاد مقاومتی را جدای از اقتصاد ریاضی دانست و درست مصرف کردن در خانواده را یکی از شیوه های اقتصاد مقاومتی عنوان نمود.

گفتنی است در این جلسه سه مصوبه در خصوص دستور کار جلسه به تصویب رسید.   

کد خبر 2192711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha