۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۴۴

برگزاري مسابقه پل ماكاروني باحضور 90 تيم در دانشگاه آزاد ساوه

برگزاري مسابقه پل ماكاروني باحضور 90 تيم در دانشگاه آزاد ساوه

ساوه -خبرگزاري مهر: مسابقات ساخت پل ماكاروني با حضور 90 تيم از دانشگاه هاي سراسر كشور در دانشكده كشاورزي دانشگاه آزاد اسلامي ساوه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ساوه  عصر روز چهارشنبه در مراسم برگزاري آغازين اين مسابقات نبوغ ايراني را در جهان بي نظير توصيف كرد و اظهار داشت: جهان پيشرفته كنوني به نبوغ سرشار و درخشان جوانان ايراني اذعان دارد.

مهدي پرويز با اشاره به جايگاه والاي ايران در توليد علم گفت: امروزه در اغلب جشنواره ها و مسابقات علمي بين المللي ، ايران حائز رتبه هاي برتر مي شود و اين درحالي است كه كشور ما در زير بار فشار تحريم ها به اين توفيقات دست پيدا مي كند .

مهدي پرويز افزود : ترديدي نيست كه آينده اين مملكت و بلكه بخش قابل توجهي از پيشرفت دنيا به دست جوانان و دانشجويان ايراني رقم خواهد خورد و اينكه دشمنان ما تصور مي كنند با تحريم و ايجاد محدوديت مي توانند در روند شتابان علم در ايران اسلامي خلل يا توقفي ايجاد كنند خيالي خام و خوابي تعبير نشدني است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ساوه، ‌دانشجويان را افرادي خلاق، پرسشگر، پويا و عاشق كسب علم و معرفت و موتور پيشرفت و توسعه پايدار كشور عنوان كرد و افزود : نقش دانشجويان در پيروزي، تثبيت، شكوفايي و پيشرفت نظام اسلامي ايران نقشي مهم و غير قابل انكار است .

وي گفت: برگزاري مسابقاتي مانند پل ماكاروني صبر ، استقامت ، خلاقيت ، پشتكار و اعتماد به نفس را در دانشجويان بيشتر مي كند و باعث خواهد شد تا روحيه مشاركت پذيري و مشورت در آنان تقويت شود.

دبير برگزاري مسابقات پل ماكاروني در دانشگاه آزاد اسلامي ساوه نيز در گفتگو با خبرنگار مهر ، برگزاري اين مسابقه همزمان با هفته پ‍ژوهش را در راستاي تقويت بعد پژوهش محوري در دانشگاه آزاد اسلامي دانست و افزود : در اين مسابقات دانشجويان آخرين داشته ها و دستاوردهاي خود در حوزه مقاومت مصالح ،‌استاتيك و آزمايش مقاومت سازه ها را به نمايش مي گذارند.

محمد رضا كاري اظهار داشت : اين مسابقات در قالب 90 تيم و با حضور بيش از 250 دانشجوي در رشته هاي تخصصي عمران ،‌مكانيك، برق ، كامپيوتر ، حسابداري، تربيت بدني و ... در حال برگزاري است .

وي افزود : پس از اعلام نتايج از سوي هيئت داوري به تيم هاي اول تا پنجم جوايزي اهدا خواهد شد .
 

کد خبر 2193885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha