۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۹:۳۶

دومين مرحله توزيع سبد غذايي در روستاي زلزله زده سنگك انجام شد

دومين مرحله توزيع سبد غذايي در روستاي زلزله زده سنگك انجام شد

ساوه -خبرگزاري مهر: دومين مرحله توزيع سبد غذايي جمعيت هلال احر شهرستان ساوه در ميان خانوارهاي روستاي زلزله زده سنگك انجام شد .

رئیس هلال احمر شهر ساوه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با دستور و حمايت رئيس جمعيت هلال احمر استان مركزي دومين مرحله توزيع سبد غذايي در ميان خانوارهاي زلزله زده روستاي سنگك شامل روغن،‌ برنج، حبوبات،‌ ماكاروني،‌ چاي و ساير اقلام غذايي توسط جوانان دواطلب اين جمعيت به اجرا درآمد.

علي رجبي اظهار داشت : از روز چهارشنبه 28 آبان ماه تيم هاي  پزشكي جمعيت هلال احمر در روستاي سنگك حاضر مي شوند و به ويزيت رايگان اهالي اين روستا و توزيع رايگان دارو خواهند پرداخت.

رجبي از توزيع لباس گرم و پتو براي دومين بار در ميان زلزله زدگان در روزهاي آتي خبر داد و افزود : هلال احمر تا آخرين لحظه به امدادرساني به اهالي روستاي سنگك ادامه خواهد داد و در خدمت روستائيان عزيز خواهد بود.

قبل از ظهر امروز نیز جمعي از اصحاب رسانه شهرستان ساوه به همراه امدادگران هلال احمر  از روستاي زلزله سنگك بازديد و در جريان آخرين اقدامات صورت گرفته در كمك رساني و اسكان اهالي اين روستا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، روند امدادرساني و اسكان اهالي به وي‍ژه احداث چادر براي اسكان اضطراري و نصب كانكس ها مطلوب بود،‌ اما مهمترين گلايه مندي اهالي روستاي زلزله زده سنگك نبود حمام و سرويس هاي بهداشتي بود كه از تعهدات بنياد مسكن به شمار مي رود.

اهالي اسكان داده شده در كانكس ها از بخشدار نوبران خواستند تا در راستاي ايجاد حمام و سرويس هاي بهداشتي توسط بنياد مسكن شهرستان ساوه اقدامات فوري را صورت دهد.

 گفتنی است زلزله ای به قدرت 4.7 ریشتر در 24 مهر ماه بخش نوبران را لرزاند که این زلزله به تخریب کامل 30 درصدی خانه های روستای سنگک در نوبران منجر شد.

بخش نوبران در ۵۵ كيلومتری شهر ساوه واقع شده است.
 

کد خبر 2177725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha