مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از رشد 11 درصدی کتابخانه های عمومی این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد کتابخانه های نهادی و مشارکتی استان به 189 باب افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرالله شمقدری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:با توجه به گذشت یک سال از عمر خدمت در این نهاد خوشبختانه شاهد رویدادهای متنوعی در حوزه کتاب و کتابخوانی بودیم و در مقایسه با سال گذشته تعداد کتابخانه های نهادی و مشارکتی از 173 باب به 189 باب افزایش یافته و امروز 64 هزار متربع زیربنای کتابخانه های استان است  که رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت یک سال 6 درصد عضویت در کتابخانه های عمومی رشد داشته و بیش از یکصد و شصت و دو هزار نفر عضو کتابخانه های استان خراسان رضوی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه سهم نیم درصد در این یکسال به طور 100 درصد جذب شده گفت: مبلغ 8 میلیارد ریال تا آذرماه به حساب کتابخانه های عمومی واریز شده و این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد 2 برابری را نشان می دهد.

وی از اعلام آمادگی شهردار مشهد برای تکمیل پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی خبر داد و افزود: در آینده نزدیک ایشان از پیشرفت و مراحل ساخت بازدید خواهند کرد.

شمقدری به تهیه و در اختیار گذاشتن بسته های مطالعاتی برای گروه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: 8 بسته مطالعلتی به صورت مخاطب و موضوع محور برای مقاطع سنی ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان و در زمینه ادبیات  دفاع مقدس ،تاریخ ، حجاج بیت الله الحرام ، محرم و صفر  تهیه  و توزیع شد.

وی ارتباط مؤثر با مراکز علمی و پژوهشی را مهم دانست و گفت:یکی از برنامه های کتابخانه های عمومی استان که در در دستور کار قرار دارد این است که با دانشگاه ها ارتباط بیشتری حاصل شود و زمینه مشارکت بیشتر این قشر فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز استان در اسفند ماه سال جاری تصریح کرد:این جشنواره در 5 اسفندماه با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار می شود که  از 400 نفر برای شرکت در این جشنواره دعوت بعمل خواهد آمد که در این میان نیمی از آن ها کسانی هستند که در زمینه احداث و مشارکت در ساخت کتابخانه در سطح استان مساعدت می کنند.