سمنان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سمنان گفت: ترویج فرهنگ انجام وقف های جدید، با آگاه سازی مردم نسبت به نیازهای روز جامعه محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین صبح یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات دائمی سفر در شهرستان سمنان با اشاره به فرارسیدن هفته وقف اظهار داشت: سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام بر پایه رفع نیازهای مردم و جامعه بنیان نهاده شده و وقف های بیشمار گذشتگان در این زمینه و بویژه در  مناسبت های مذهبی عاملی مهم در احیای فرهنگ دینی و اسلامی داشته است.

وی توجه به رفع نیازمندی های حاجتمندان در بخش های مختلف را در زمینه وقف بسیار مهم دانست و گفت: باید با آگاه سازی مردم نسبت به نیازهای روز جامعه و هدایت افراد موثر و خیرین به حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی کمک شود که این آگاه سازی عمومی  ترغیب و ترویج ایجاد  فرهنگ وقف های جدید را به همراه خواهد داشت.

عبور بالغ بر 20 میلیون زائر بارگاه رضوی از استان سمنان

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به تعطیلات پایانی هفته جاری نیز گفت: سالانه بیش از 20 میلیون زائر بارگاه رضوی از استان سمنان عبور می کنند که این امر ضمن اینکه فرصتی جهت توسعه و رونق گردشگری و اقتصادی در بر دارد در عین حال به مدیریت ارائه خدمات مناسب  به زائران نیز نیاز دارد.

سعدالدین تصریح کرد: در این مقوله فرهنگ ایجاد وقف هایی در زمینه ارائه خدمت به زائران امام رضا (ع) می تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

وی خدمات امنیتی، اسکان، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی و خدمات بهداشتی و درمانی، تامین سوخت و ... را بخشی از این نیازها اعلام کرد و گفت: اربعین امسال در کربلای معلا شاهد میزبانی شیعیان واقعی از زائران امام حسین (ع) بودیم که این واقعه بی نظیر در جهان صرفا توسط مردم شکل گرفته بود و به غیر از مسائل امنیتی حضور مردم و پذیرایی از زائران طی مسیر و زیارت سید الشهدا را برای زائران خاطره ای ماندگار و  بیادماندنی کرد.

افزایش مسافرت ها نیازمندیهای جدیدی را ایجاد کرده است

فرماندار شهرستان سمنان از مردم شریف این شهرستان خواست تا با توجه به زائران عبوری از این شهر و هدایت و راهنمایی آنان، میزبان خوبی برایشان بوده و در ثواب زیارت آنها شریک شوند.

سعدالدین، ارتقای وضعیت زندگی و رفاهی مردم را پس از پیروزی انقلاب اسلامی عامل مهمی در افزایش مسافرت های زیارتی و سیاحتی دانست و گفت: افزایش خودروها و به تبع آن افزایش مسافرت ها نیازمندیهای جدیدی را ایجاد کرده که سنت حسنه وقف در این زمینه می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی لازمه سفر توام با سلامت را استراحت و رانندگی با آرامش دانست که این امر کاهش اشتباهات فردی حین رانندگی و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی را در پی دارد.

 فرماندار شهرستان سمنان در خاتمه خواستار تلاش بیشتر این نهاد معنوی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حسنه وقف در خصوص نیازهای روز جامعه شد.