بجنورد - خبرگزاری مهر : عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد به دلیل قبول مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و موانع قانونی از عضویت در این شورا کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد لنگری یکشنبه شب در جلسه شورای اسلامی بجنورد استعفای خود را از عضویت در شورای اسلامی اعلام کرد و به این ترتیب حسین پیلتن چهاردهمین نفر منتخب چهارمین دوره اسلامی شهر بجنورد، جایگزین وی خواهد شد.

لنگری بعد از تقدیم استعفای خود به هیئت رئیسه شورای اسلامی بجنورد، طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاشهای این شورا، بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر شورای اسلامی با دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: در اولین روزهای انتصابم به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش این استان از تمامی روسای آموزش و پرورش خواسته ام که ضمن تعامل با شوراهای اسلامی، گزارش کار خود را به شوراهای شهرستانها اعلام کنند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی دارای ظرفیت‌های قانونی فراوانی برای انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم است افزود: نباید به گونه ای عمل شود که مردم شورای اسلامی شهر را تنها شورای اسلامی شهرداری تصور کنند.

لنگری آموزش و پرورش را بهترین مکان برای آموزش‌های غیردرسی به دانش آموزان دانست و گفت: موضوعات مهم اجتماعی از قبیل موضوع ترافیک، امنیت و ... از مباحث مهمی است که می توان در مدارس به آن پرداخت.

رئیس شورای اسلامی بجنورد نیز در این جلسه  با اشاره به موانع قانونی ادامه فعالیت سید محمد لنگری گفت: متاسفانه ادامه این فعالیت براساس ماده 28 قانون شوراها امکان پذیر نبود و به همین دلیل استعفای این عضو شورا که خدمات بسیار خوبی را در طول مدت عضویت خود داشته است پذیرفته شد.

در ادامه این جلسه چند تن از اعضای این شورا نیز طی سخنانی از خدمات و تلاشهای سید محمد لنگری در طول چند سال عضویت در این شورا قدردانی و برای وی در مسئولیت جدید آروزی توفیق کردند.

سيد محمد لنگري سوم دیماه سال جاری از سوی وزیر آموزش و پرورش به سمت مدير كل آموزش و پرورش استان خراسان شمالي منصوب شد.

چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بجنورد، با حضور 13 عضو منتخب روز 12 شهریورماه جاری با برگزاری مراسم تحلیف کار خود را رسما آغاز کرد.