امام جمعه بانه و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري وجود وحدت و هملي در جامعه را بهترين فرصت براي مقابله عملي با توطئه هاي دشمن عنوان كرد.

ماموستا عبدالرحمن خدايي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبريك ايام هفته وحدت و ماه ربيع الاول اظهار داشت: حفظ وحدت و همدلي در كشور يك امر لازم و ضروري است و به همين ليل لازم است كه نه تنها مديران و مسئولان بلكه اقشار مختلف مردم نيز در اين زمينه آگاهي و بصيرت لازم را داشته باشند.

وي با بيان اينكه وحدت مي تواند زمينه براي رسيدن كشور به توسعه و پيشرفت بيشتر را فراهم كند، افزود: زماني كه وحدت وجود داشته باشد از تمامي ابزارها و امكانات براي رسيدن كشور به توسعه استفاده مي كند و اين مهم باعث پيشرفت بيشتر مي شود و به همين دليل لازم است كه نسبت به موضوع وحدت در جامعه با حساسيت بيشتري برخورد شود.

نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اقدام تاريخي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در راستاي نامگذاري هفته وحدت گفت: حضرت امام خميني (ره) با اين اقدام تاريخي حركتي اساسي را در راستاي تحكيم پايه هاي وحدت در كشور و حتي ساير ملت هاي مسلمان انجام داد و به همين دليل امروز كشور ما در اوج اقتدار و با تكيه بر همين وحدت و همدلي به سمت توسعه پيش مي رود.

وي با اشاره به توطئه هاي بي پايان دشمن در راستاي ايجاد اختلاف و تفرقه در كشور ما و ساير كشورهاي اسلامي گفت: آنچه امروز مانند یک آفت جهان اسلام را دربرگرفته و قدرت مسلمانان را تهدید می‌کند تفرقه و اختلافاتی است که از سوی دشمنان دین در جامعه اسلامی ایجاد شده است و به همين دليل لازم است كه مردم ما با هوشياري در اين زمينه توطئه ها و دسيسه هاي دشمن را خنثي كنند.

ماموستا خدایی با اشاره به محورهای وحدت در جامعه اسلامی بيان كرد: شخصیت نبی اکرم (ص) بزرگترین عامل برای ایجاد وحدت در جامعه است، و با توجه به وجود رسول گرامي اسلام همه مسلمانان مي توانند ضمن حركت در مسير دين مبين اسلام و آموزه هاي ديني در راستاي حفظ وحدت و همدلي مشاركت داشته باشند.

وی ضمن تاكيد مجدد بر پيروي از آموزه هاي ديني به ويژه حركت در مسير سيره زندگي حضرت محمد (ص) گفت: بهره جستن از سیره و سلوک آن شخصیت والامرتبه برای ترقی و پیشرفت همه جانبه جامعه بسیار ضروری است و همه مسلمانان مکلف به پیروی از سیره زندگی رسول خدا هستند و اگر اين مهم مورد توجه قرار گيرد بدون شك هيچ وقت شاهد بروز مشكلات كنوني در كشورهاي اسلامي نخواهيم بود.

امام جمعه بانه و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري به نقش وحدت در جلوگیری از آسیب رساندن به اجتماع اشاره كرد و افزود: در صورت وحدت و انسجام واقعی در جامعه کسی توان رویارویی با مسلمانان را نخواهد داشت و ما همچنان شاهد گسترش روزافزون دين مبين اسلام در سراسر جهان خواهيم بود.

وی تمسک جستن از مبانی دین را از عوامل بسیار مهم در ایجاد وحدت در جامعه دانست و گفت: بدون شک آنچه امروز مانند یک آفت جهان اسلام را دربرگرفته و قدرت مسلمانان را تهدید می‌کند تفرقه و اختلافاتی است که از سوی دشمنان دین در جامعه اسلامی ایجاد شده است.

ماموستا خدايي در پايان با بيان اينكه بايد در داخل كشور نيز از افراطي گري به شدت پرهيز شود، عنوان كرد: تاكيد بر آموزه هاي ديني و همچنين برجسته سازي اشتراكات مي تواند در راستاي تحكيم پايه هاي وحدت در جامعه موثر باشد و به همين دليل انتظار مي رود كه نه تنها در ايام هفته وحدت بلكه در ساير ايام سال نيز نسبت به موضوع وحدت در جامعه به صورت ويژه توجه شود.